ספרי השלישי: "כואב, אבל פחות: מדריך מעשי להתמודדות עם כאב" - יצא לאור! פרטים במה חדש           •            ספרי השני: "מכאב לצמיחה: מדריך לשינוי והצלחה" - יצא לאור! פרטים במה חדש?           •            מאמר חדש בדף המאמרים: איך נסביר את שיטת אלכסנדר לסביבה?           •            בדף הבית סרטון על אודות שיטת אלכסנדר והאימון האישי, בדף הספרות ראיון בערוץ 2 על אודות ספרי הראשון           •            אני מציעה אימון אישי להתמודדות עם כאב - פרטים במה חדש?           •            בהוד השרון - שילוב של שיטת אלכסנדר עם האימון האישי (קואצ'ינג) - פרטים במה חדש?           •            בספרי "מפריצת דיסק לפריצת דרך : ממשבר להתחלות חדשות" טיפים לשינוי איכות חייכם - מכאב להחלמה, ממשבר להתחלה חדשה ולהיות מאושרים - פרטים במה חדש?           •            הרצאות - סיפורי האישי, הדגמות והתנסות בשיטת אלכסנדר ושילובה עם האימון האישי           •           
 


מאמרים




דלקת פרקים Osteoarthritis ושיטת אלכסנדר


הידעתם שהגורם העיקרי לדלקת פרקים הוא עומס יתר על המפרק? הידעתם שיציבה לקויה עלולה להגביר את העומס על המפרקים ולאורך זמן לגרום לכאב ולדלקת? דלקת פרקים יכולה להיות תוצאה של שימוש יומיומי בתנועה לא נכונה לגוף. אז, מה עושים? אתם יכולים לחזור לקלות התנועה הטבעית שלכם ולשחרר את העומס מהמפרקים. איך עושים את זה? המשיכו וקראו...

דלקת פרקים ניוונית והגורמים לה

בדלקת פרקים ניוונית נפגעת יכולת התנועה של מפרקים בעלי תנועה בגוף. גורמי הסיכון להופעת המחלה הם: גיל, שימוש לא טבעי ולא נכון בגוף, יציבה לקויה וטראומה – שבר שפגע במפרק יוביל כמעט תמיד להופעתה של דלקת פרקים באותו מפרק, הבדל באורך הרגליים יגרום לשחיקה אסימטרית של המפרקים ברגליים, ועודף משקל מכפיל את הסיכוי להופעת המחלה ובגיל הרבה יותר צעיר. הגורם העיקרי להופעת המחלה הוא עומס יתר על המפרק שגורם לסחוס תקין להתפרק ולההרס בקצב מוגבר ומונע ממנו למלא את תפקידיו במפרק כבולם זעזועים, כמונע חיכוך וכמחלק את העומס על המפרק. הסטטיסטיקה מוכיחה שהמפרקים שבשימוש הם שנפגעים יותר: פרקי כפות הידיים והפרקים הנושאים את משקל הגוף: הירכיים והברכיים. המחלה עצמה נוצרת מפגיעה משולבת בכל מרכיבי מערכת התנועה: הסחוס, העצם, רצועות המפרק והשרירים המניעים אותו. יציבה לקויה אצל חולה דלקת הפרקים יכולה להוביל לכאב גדול יותר היות שהיא גורמת ללחץ מיותר על המפרקים והשרירים, היא יכולה גם לגרום לעיוותים בירכיים, בקרסוליים, בברכיים ובעמוד השדרה.

פעילות גופנית מתונה והפעלת המפרק עשויות לשפר

זוהי מחלה שכיחה וכביכול לא מסוכנת, אך היא גורמת לפגיעה קשה באיכות החיים של רבים מאוכלוסיית העולם – בתחילתה היא מתבטאת בכאב רק במשך הפעלת המפרק שנפגע, בהמשך החמרה של המחלה מתבטאת בהופעה של כאב גם במנוחה ובשינה. במחקרים הוכח כי התעמלות מתונה והפעלה של המפרק משפרת את מהלך המחלה.

דלקת פרקים יכולה להיות תוצאה של שימוש לא נכון לגוף

בהיבט של שיטת אלכסנדר דלקת פרקים יכולה להיות תוצאה של שימוש של תנועה לא נכון לגוף. בדרך שרובנו מתנועעים אנו מפעילים עומס גדול מדי על המפרקים, הם נשחקים בהדרגה וכתוצאה מכך נחשפת העצם ומשתפשפת בעצם אחרת. דלקת פרקים עלולה להיווצר כאשר האדם נמצא בתנאי מתח, ואז כל פעולה שלו תעשה בכוח מיותר. קשה לאדם להבחין בכך כי הוא מרגיש שהוא משתמש במאמץ שנדרש לביצוע הפעולה.

חוש תנועה לא אמין לעיתים

אלכסנדר גילה במחקרו על עצמו כי על פי רוב בני האדם מתבססים בתנועותיהם על ההרגשה שנובעת מחוש התנועה שלהם בעת ביצוע הפעילות היומיומית, ומתברר כי חוש זה הוא לא תמיד אמין, וכפי שכינה זאת בשיטתו: הערכת התחושה הלקויה. הערכת התחושה הלקויה היא זאת שאינה מאפשרת לנו לבצע את השימוש בתנועה הנכונה לגוף היות שהגוף סיגל לעצמו הרגלים שהם שגויים, ואשר הפכו להיות אינסטינקטיביים וההרגשה היא שהם הנכונים.

קימה מכיסא – דוגמה להפעלת כוח מיותר

אנשים שקשה להם לקום קורה שבקימה מכיסא הם דוחפים עם הברכיים כי הם מרגישים שהברכיים כבר לא חזקות מספיק, ואז הם דוחפים אותן יותר חזק. ילדים אינם קמים תוך כדי דחיפת הברכיים, והעובדה שהם קמים בכל זאת היא ההוכחה לכך שדחיפה אינה הכרחית.

בשיעור לשיטת אלכסנדר נוכל ללמוד איך לקום באופן טבעי וקל מכיסא

בשיעור לומדים לשנות את התנאים לקימה מכיסא מתנאים של לחץ וכוח לתנאים של ערנות והתארכות. בתנאים החדשים האלה תוכלו לקום מכיסא בלי להפעיל לחץ מיותר על הברכיים. הקימה מישיבה נעשית תוך ערנות להתארכות הגו כשהראש מוביל את התנועה לפנים ולמעלה והקימה נעשית בהטיית מפרק הירך קדימה כשכפות הרגליים מונחות על הרצפה - בדריכה על העקבים ועל כל כף הרגל וכיפוף הברכיים בקלות, קימה כזאת בשמירה על התארכות הגו היא בלי מאמץ ובלי כל לחץ על המפרקים.

ונלמד עוד

להיות מודעים לאופן ביצוע התנועה, לעצור, לבחור בביצוע תנועה נכונה יותר לגוף מטבעו ולבצעה. כאשר לומדים להפחית את המתח המיותר בכל פעולה ופעולה יורד העומס מהמפרקים והסיכון לחלות בדלקת פרקים יפחת.

גם אתם יכולים!
רוצים לחזור לקלות התנועה הטבעית שלכם,
לשחרר את העומס מהמפרקים תוך יצירת מרחב פעולה בכל מפרק ומפרק?

התקשרו אליי או כתבו מייל לקביעת מועד לשיעור בהוד השרון
 ובואו!

טל: 054-6305672
דואל: [email protected]
גילעד סטודיו לשיטת אלכסנדר ולאימון אישי - אתי סהר
 הוד השרון

 



פורסם ב‏יום ראשון ‏01 ‏ינואר ‏2006

^ לראש הדף


 
     מאמרים:
חיפוש:
     התפתחות אישית
     שינוי הרגלים
     יציבה לקויה
     עמידה זקופה
     הליכה טבעית
     כאבי גב
     פריצת דיסק
     עקמת
     כאבי צוואר
     פגיעות ברך
     שיווי משקל
     ישיבה ארוכת שעות
     עבודה מול מחשב
     בעיות נשימה
     הריון ולידה
     ילדים ומתבגרים
     חגורת כתפיים
     צרכים ייחודיים
     גיל הזהב
     כאב כרוני
     לחץ וחרדת בחינות
     אוסטאופרוזיס
     אסתמה
     דלקת פרקים
     פרקינסון
     כושר גופני
     ריקוד, דרמה וספורט
     לספורטאים
     לטיפול בפגיעות ספורט
     מוזיקאים ונגנים
     למשתמשים בקול
     הפרעות בדיבור וגמגום
     כלי עזר למטפלים
     השלמה לשיטות אחרות
     טיפים בשיטת אלכסנדר
     איך נסביר את השיטה?