ספרי השני: "מכאב לצמיחה: מדריך לשינוי והצלחה" - יצא לאור! פרטים במה חדש?           •            מאמר חדש בדף המאמרים: איך נסביר את שיטת אלכסנדר לסביבה?           •            בדף הבית סרטון על אודות שיטת אלכסנדר והאימון האישי, בדף הספרות ראיון בערוץ 2 על אודות ספרי הראשון           •            אני מציעה אימון אישי להתמודדות עם כאב - פרטים במה חדש?           •            בהוד השרון - שילוב של שיטת אלכסנדר עם האימון האישי (קואצ'ינג) - פרטים במה חדש?           •            בספרי "מפריצת דיסק לפריצת דרך : ממשבר להתחלות חדשות" טיפים לשינוי איכות חייכם - מכאב להחלמה, ממשבר להתחלה חדשה ולהיות מאושרים - פרטים במה חדש?           •            הרצאות - סיפורי האישי, הדגמות והתנסות בשיטת אלכסנדר ושילובה עם האימון האישי           •           
 


מאמרים




שיטת אלכסנדר - הריון, לידה והורות


אתם בהריון? זוהי הפעם הראשונה שלכם? השנייה או השלישית? שיטת אלכסנדר יכולה לעזור לכם לאורך כל הדרך...

לכל שלב בדרך להורות

טכניקת אלכסנדר יעילה בכל שלב בדרך להורות. מטרתה להיפטר מהרגלי יציבה שגויים, לפתור בעיות תנועה ולשפר את שיווי המשקל והקואורדינציה ועל ידי כך להקל על חוסר נוחות. היא יכולה לעזור לאישה להיות יותר מודעת לגופה ולשינויים שחלים בו, לפתח הבנה כי לידה הוא תהליך טבעי ולהכין אותה להשתתפות פעילה בלידת תינוקה. לאחר הלידה לעזור לאם הטרייה לטפל בעצמה תוך דאגה לרך הנולד. לשני ההורים לעתיד מספקת הטכניקה כלים להתמודדות עם אתגרי ההורות החדשים.

בהריון

היא עוזרת לאישה להבין ולהתמודד עם השינויים ההורמונליים, הפיזיים והפסיכולוגים הרבים שמתרחשים בגופה במהירות ובתקופה קצרה יחסית, ואשר משפיעים עליה פיזית ונפשית.

שינוי בחלוקת שיווי המשקל וכאבי גב

בשל העלייה במשקל הגוף בתקופת ההריון, נוצר שינוי בחלוקת שיווי המשקל בגוף אשר תוצאתו אי נוחות וכבדות. הנטייה הטבעית היא להאשים את ההריון באי נוחות זאת, אך בדרך כלל זוהי תוצאה של הרגלים שגויים אשר נרכשו בחיי היומיום, והשפעתם ניכרת בהריון. כתוצאה משינוי מרכז שיווי המשקל של הגוף, הנטייה המורגלת במצב זה היא להטות את הגב במותניים. תנועה זאת גורמת לעומס מיותר על עצם הזנב ועל הגב התחתון ולכאבי גב. אף אישה הרה אינה צריכה לקבל כאבים אלו "כגזירה משמים". בשיטת אלכסנדר תלמד האישה להסתגל לשינויים אלה ולהישאר בשיווי משקל דבר שעשוי לאפשר לה הריון יותר נוח ונעים.

הפחתת העומס על עמוד השדרה

בשיעורים תלמד האישה איך להגן על הגב על ידי הפחתת העומס על עמוד השדרה וחלוקת משקל העובר לכל הגוף.

הפחתת הדחיסה של העובר ויצירת מרחב נשימה

עם התפתחות העובר הוא דוחס יותר ויותר את המרחב הפנימי בגוף האישה. הלב, הריאות ואיברים פנימיים אחרים נדחסים דבר שעלול לגרום לבעיות עיכול ולקוצר נשימה בתקופת ההריון. טכניקת אלכסנדר מלמדת להפחית את הדחיסה הזאת, ולאפשר לגו להתרחב כדי ליצור מרחב נשימה יותר גדול. האישה ההרה תלמד דרך שימושית ומהנה לבצע בנוחיות תנועות פשוטות כגון: ישיבה, קימה מכיסא, עמידה, התכופפות בצורה יעילה ושכיבה. לימוד הטכניקה יעזור לאישה גם להתמודד עם מצבי הרוח המשתנים לעיתים בתקופת ההריון, כי השימוש הנכון בגוף עשוי לעזור גם להחזרת האיזון הרגשי.

עקרונות הטכניקה – כלי עזר והכנה לתהליך הלידה

שני ההורים לעתיד יכולים להכין את עצמם לתהליך הלידה על ידי הבנת עקרונות ושלבי הלימוד של הטכניקה: התבוננות והכרה בהתנהגות המורגלת, מציאת דרך לשינוי ההרגלים המוטעים תוך עצירת התגובות המורגלות השגויות, בחירה בדרך משוחררת ומכוונת והתנסות בגילוי האיכות הראשונית שלנו בעזרת מתן הוראות לכיוונים נכונים בגוף. זהו כלי עזר לאישה והכנה לתהליך הלידה.

בשיטת אלכסנדר תלמד האישה להניח לנטייה הטבעית להלחיץ את הגוף

בשלב הראשון של הלידה התרחבות צוואר הרחם מתרחשת מעצמה והאישה אינה "עושה" כלום, כל שהיא צריכה "לעשות" הוא לאפשר לתהליך להתרחש. בשיעורים לשיטת אלכסנדר תלמד האישה להניח לנטייה הטבעית להלחיץ את הגוף כולו במשך הצירים הכואבים, לנוע בצורה רגועה, להסכים לקבל את הכאב ולעזור לעצמה להתמודד איתו על ידי נשימה והרגעת המערכת כולה. וכך לארגן את כוחותיה ללחיצה.

פטריק מקדונלד, תלמידו של אלכסנדר מספר מניסיונו בספרו: "טכניקת אלכסנדר כפי שאני רואה אותה" כיצד "חוסר היעילות בגופן של רוב הנשים המודרניות גורם לכאבים מיותרים ואף לסכנות בשעת הלידה: ההקשתה הבלתי טבעית בגב (התחתון של ) האם יוצרת קשיים בתהליך הלידה, כאשר התינוק נדחף החוצה. כאבי הצירים גורמים להגברת הקשת, והדבר מגביר את הכאבים ומעכב את הלידה עוד יותר. לפעמים מגיע הדבר לידי כך שחייבים לנתח או לשלוף את התינוק החוצה. אני עצמי נקראתי פעם לחדר הלידה וצפיתי בלידה שהשתבשה בדרך זו. סייעתי ליולדת לשפר את תנוחת הגב שלה, ועד מהרה יצא התינוק לאוויר העולם - כמעט ללא כאבים נוספים..נשים המאומנות היטב בטכניקת אלכסנדר יולדות בדרך כלל בקלות" (עמ' 55,54)*.

הורות – משאבים גופניים להתמודדות עם האתגרים הפיזיים

טכניקת אלכסנדר מספקת כלים פיזיים להתמודדות עם השינויים שחלים עם לידת התינוק. היא פותחת בפני האם והאב הטריים הבנה חדשה, ומספקת משאבים גופניים להתמודדות עם "האתגרים הפיזיים" של ההורות: להחזיק את התינוק על הידיים, להרים אותו מעריסה, מהמיטה ומהלול, להחזיק את התינוק בעת ההנקה וההאכלה, לעמוד מול שולחן הטיפולים לשם החתלה, להכניס את התינוק לתוך מושב הכסא במכונית והוצאתו ממנו וכדומה. כן, היא מפתחת אצל ההורים הבנה טובה יותר להתפתחות התנועה הבריאה של התינוק. שימוש בכלים שמלמדת הטכניקה בקשת הדרישות הפיזיות והרגשיות החדשות מאפשרת להתמודד באופן מודע עם החידושים וליהנות מהיתרונות של חיי משפחה בחופש פיזי, ברגיעה ובביטחון גדול יותר.

הריון, הכנה ללידה, לידה וטיפול בתינוק החדש אלו הן חוויות שאפשר לעבור אותן בקלות,
בשמחה ובלי כאבי גב. אני לא זכיתי לזה! כשאני הייתי בהריון לא ידעתי שיש טכניקת אלכסנדר,
ואחד הדברים שאני מצטערת עליהם הוא שאני לא אזכה לחוות הריון עם טכניקת אלכסנדר,
אבל למה שאתם לא תזכו?

התקשרו אליי או כתבו מייל לקביעת מועד לשיעור בהוד השרון
ובואו!

טל: 054-6305672
דואל: info@hgilad.co.il
גילעד סטודיו לשיטת אלכסנדר
 הוד השרון

* פטריק מקדונלד,(2001), טכניקת אלכסנדר כפי שאני רואה אותה. תרגום מאנגלית עפרה ברלך



פורסם ב‏יום ראשון ‏01 ‏ינואר ‏2006

^ לראש הדף


 
     מאמרים:
חיפוש:
     התפתחות אישית
     שינוי הרגלים
     יציבה לקויה
     עמידה זקופה
     הליכה טבעית
     כאבי גב
     פריצת דיסק
     עקמת
     כאבי צוואר
     פגיעות ברך
     שיווי משקל
     ישיבה ארוכת שעות
     עבודה מול מחשב
     בעיות נשימה
     הריון ולידה
     ילדים ומתבגרים
     חגורת כתפיים
     צרכים ייחודיים
     גיל הזהב
     כאב כרוני
     לחץ וחרדת בחינות
     אוסטאופרוזיס
     אסתמה
     דלקת פרקים
     פרקינסון
     כושר גופני
     ריקוד, דרמה וספורט
     לספורטאים
     לטיפול בפגיעות ספורט
     מוזיקאים ונגנים
     למשתמשים בקול
     הפרעות בדיבור וגמגום
     כלי עזר למטפלים
     השלמה לשיטות אחרות
     טיפים בשיטת אלכסנדר
     איך נסביר את השיטה?