ספרי השלישי: "כואב, אבל פחות: מדריך מעשי להתמודדות עם כאב" - יצא לאור! פרטים במה חדש           •            ספרי השני: "מכאב לצמיחה: מדריך לשינוי והצלחה" - יצא לאור! פרטים במה חדש?           •            מאמר חדש בדף המאמרים: איך נסביר את שיטת אלכסנדר לסביבה?           •            בדף הבית סרטון על אודות שיטת אלכסנדר והאימון האישי, בדף הספרות ראיון בערוץ 2 על אודות ספרי הראשון           •            אני מציעה אימון אישי להתמודדות עם כאב - פרטים במה חדש?           •            בהוד השרון - שילוב של שיטת אלכסנדר עם האימון האישי (קואצ'ינג) - פרטים במה חדש?           •            בספרי "מפריצת דיסק לפריצת דרך : ממשבר להתחלות חדשות" טיפים לשינוי איכות חייכם - מכאב להחלמה, ממשבר להתחלה חדשה ולהיות מאושרים - פרטים במה חדש?           •            הרצאות - סיפורי האישי, הדגמות והתנסות בשיטת אלכסנדר ושילובה עם האימון האישי           •           
 


מאמרים




עבודה מול מחשב


אם אתם יושבים מול מחשב – במשרד, בבית בלימודים, אתם חייבים לקרוא את המאמר הבא לפני שיהיה מאוחר מדי !

העבודה במשרד בשנות ה-70 וה-80 המוקדמות

החל משנות השבעים עבדתי במשרד. בשנות השבעים ותחילת שנות השמונים התאפיינה העבודה במשרד בהדפסה על מכונת הכתיבה, בהרבה תיאומים בטלפון ובהליכה במסדרונות המשרד למכונות הצילום, לקבלת ולמסירת דואר וכדומה.

מהפכת המחשבים שינתה את אורח חיי העובדים במשרד

החל משנות השמונים המאוחרות העבודה ברובה מתבצעת בישיבה מול המחשב – השיחות בין העובדים מתקיימות באמצעות המייל, פגישות עבודה נקבעות באמצעות ה-outlook ומה שנראה על פני השטח הוא שהטכנולוגיה עושה היום יותר והאדם פועל פחות. מתברר שהטכנולוגיה אמנם מסייעת בידי האדם, אך אינה מקצרת את שעות עבודתו, יותר ויותר אנשים עובדים כיום שעות ארוכות יותר בישיבה מול המחשב, ועבודתם מתבטאת בלחיצה על המקלדת בלבד בלי שגופם יבצע תנועה כלשהי במשך שעות רבות. אנשים רבים בסביבתי התלוננו על כאבים בפרקי כפות הידיים, בזרועות, בידיים, בעיניים, בכתפיים ובגב.

פתרונות טכניים אינם הפתרון

קיבלנו כיסאות מיוחדים לעבודה מול מחשב, שולחנות מיוחדים להצבת המסך בעלי מדף תחתון להנחת המקלדת והעכבר ועזרים שונים כמו כרית עשויה ג'ל להנחת פרקי כפות הידיים, ואפילו משקפיים מיוחדים לעבודה מול המחשב, אך שום דבר לא עזר כי מתברר שעזרים חיצוניים אלו אינם הפתרון לבעיות הרבות המתעוררות בעבודה ארוכת שעות מול המחשב כי להם אין שליטה על האופן שבו אנחנו משתמשים בגופנו.

האופן שאנו משתמשים בגופנו בעבודה מול המחשב

אנו מסגלים לעצמנו שלא במודע הרגלי ישיבה שגויים, מתכופפים לעבר השולחן ומקמרים את הגב, רוכנים עם הסנטר כדי להגיע למסך, מקמרים את הכתפיים, מחזיקים את שפופרת הטלפון בין הכתף והאוזן תוך כדי הקלדה ומאמצים את הזרועות באותה עת. בדרכים אלו אנו דוחסים באופן בלתי מודע את המפרקים החל מהצוואר דרך עמוד השדרה ועד הידיים.

כאב הוא מסר של הגוף

גופנו שולח לנו מסרים באמצעות כאב או תחושה ואל לנו להתעלם מהם, אלו הם אורות אדומים המהבהבים וקוראים לנו להקשיב לגופנו, החושים שלנו נותנים לנו משוב למה שהגוף צריך: הפסקה, נשימה עמוקה או מנוחה.

שיטת אלכסנדר יכולה לעזור לנו לשפר את הערכת התחושה ולשנות את דפוסי התנועה

לימוד הטכניקה יכול לעזור לנו לחדד את הערכת התחושה הזאת. אנו לומדים להבחין בהרגלים התנועתיים השגויים שלנו ולשפרם. על ידי שינוי דפוסי התנועה אפשר למנוע החמרת הסימפטומים, לתאם את האיתותים של הגוף ולעדן את הקואורדינציה של היציבה – אלו הן מיומנויות שמפתחים בשיעורים לשיטת אלכסנדר.

זווית ראייה שונה – שיפור סגנון התנועה

בעוד שהרפואה מטפלת בסימפטומים של הבעיות שנגרמות עקב עבודה מול מחשב, טכניקת אלכסנדר עניינה בסגנון התנועה, והיא מאפשרת לתלמיד לשנות אותו.

כאשר נלמד איך לשבת זקוף בלי מתח בגב, לאפשר למפרקים להתרווח במקום להידחס, לשחרר מתח בצוואר ולאפשר לראש לנוע בחופשיות, להקיש במקלדת ובעכבר בקלילות ולהישאר ערים למסרים שהגוף משדר לנו נוכל למנוע את רוב הפגיעות הקשורות לעבודה מול מחשב.

אחדות של גוף ונפש

היות שטכניקת אלכסנדר היא שיטה הוליסטית המכירה באחדות של הגוף והנפש, היא מרגיעה את המערכת כולה. כתוצאה מכך אנו משתמשים בגוף ובשכל בצורה יעילה יותר, משפרים את הריכוז ואת הסיבולת שלנו, התפוקה בעבודה גדלה, ואנו מרגישים הרבה יותר נוח עם עצמנו בתום יום העבודה ואיננו מרגישים תשישות.

אפשר גם אחרת !

למשתמשים במחשב – אפשר לשחרר את המתח שנוצר !

התקשרו אליי או כתבו מייל לקביעת מועד לשיעור בהוד השרון
ובואו!

טל: 054-6305672
דואל: [email protected]
גילעד סטודיו לשיטת אלכסנדר ולאימון אישי-אתי סהר
הוד השרון



פורסם ב‏יום ראשון ‏01 ‏ינואר ‏2006

^ לראש הדף


 
     מאמרים:
חיפוש:
     התפתחות אישית
     שינוי הרגלים
     יציבה לקויה
     עמידה זקופה
     הליכה טבעית
     כאבי גב
     פריצת דיסק
     עקמת
     כאבי צוואר
     פגיעות ברך
     שיווי משקל
     ישיבה ארוכת שעות
     עבודה מול מחשב
     בעיות נשימה
     הריון ולידה
     ילדים ומתבגרים
     חגורת כתפיים
     צרכים ייחודיים
     גיל הזהב
     כאב כרוני
     לחץ וחרדת בחינות
     אוסטאופרוזיס
     אסתמה
     דלקת פרקים
     פרקינסון
     כושר גופני
     ריקוד, דרמה וספורט
     לספורטאים
     לטיפול בפגיעות ספורט
     מוזיקאים ונגנים
     למשתמשים בקול
     הפרעות בדיבור וגמגום
     כלי עזר למטפלים
     השלמה לשיטות אחרות
     טיפים בשיטת אלכסנדר
     איך נסביר את השיטה?