ספרי השלישי: "כואב, אבל פחות: מדריך מעשי להתמודדות עם כאב" - יצא לאור! פרטים במה חדש           •            ספרי השני: "מכאב לצמיחה: מדריך לשינוי והצלחה" - יצא לאור! פרטים במה חדש?           •            מאמר חדש בדף המאמרים: איך נסביר את שיטת אלכסנדר לסביבה?           •            בדף הבית סרטון על אודות שיטת אלכסנדר והאימון האישי, בדף הספרות ראיון בערוץ 2 על אודות ספרי הראשון           •            אני מציעה אימון אישי להתמודדות עם כאב - פרטים במה חדש?           •            בהוד השרון - שילוב של שיטת אלכסנדר עם האימון האישי (קואצ'ינג) - פרטים במה חדש?           •            בספרי "מפריצת דיסק לפריצת דרך : ממשבר להתחלות חדשות" טיפים לשינוי איכות חייכם - מכאב להחלמה, ממשבר להתחלה חדשה ולהיות מאושרים - פרטים במה חדש?           •            הרצאות - סיפורי האישי, הדגמות והתנסות בשיטת אלכסנדר ושילובה עם האימון האישי           •           
 


מאמרים




לימוד שיטת אלכסנדר לשינוי הרגלים


בשיטת אלכסנדר אנחנו עוסקים בשינוי הרגלים - שינוי אורח החיים - הרגלי החיים: הרגלי התנועה והפעילות, הלחץ, הנהנתנות והסיפוקים המידיים, הרגלי שינה, הרגלי תפיסה, הרגלי הסתכלות על החיים, הרגלי אורח החיים - תזונה וכל שאר ההרגלים ששולטים בנו בחיינו.

שיטת אלכסנדר עוסקת בשימוש בעצמנו - בהרגלי התנועה.

הרגלינו שולטים בנו

כשאנו ניגשים לשינוי עלינו להיות ערים לעובדה שההרגלים שלנו שולטים בנו, כוחם רב, קשה מאד לשנותם, וגם אם אנחנו מצליחים בסופו של דבר לשנותם הרי שהם מנסים שוב ושוב לחזור ולהשתלט עלינו.

אי אפשר לשנות בעזרת השכל בלבד

אנו לא מאמינים שבאמצעות השכל - המוח בלבד, כלומר על ידי קריאת מאמרים, לימוד מודעות באופן תיאורטי, ואפילו לא על ידי קבלת החלטה בשכל יכול אדם לשנות את הרגליו, גם אם זיהה אותם, והוא יודע מה עליו לשנות.

גם אלכסנדר לא הצליח בתחילה !

אפילו אלכסנדר שגילה את הרגליו השגויים ,ואשר נחשב בזמנו ועד היום לגאון, לבעל סבלנות וסובלנות עצומה לא הצליח לעשות, וזאת למה?

הערכת תחושה לקויה

התגלית המדהימה ביותר שגילה אלכסנדר לדעתנו, ושאינה מתקיימת בשום שיטה - לא בפלדנקרייז, לא בטאי-צ'י ובצ'י-קונג, לא בפילאטיס, לא בלימודי מודעות תיאורטייםולא בשום שיטה אחרת שקיימת היום, ואשר מונעת מאיתנו את האפשרות להשתנות היא "הערכת התחושה הלא אמינה ולעיתים הלקויה" שיש לנו כשאנחנו חיים בהרגלים שגויים.

אלכסנדר גילה עיקרון זה כאשר לא הצליח לשנות את ההרגליםהשגויים שלו לאחר שזיהה אותם,ומה אומר עיקרון זה?עיקרון זה מסבירכי מה שאנחנו עושים הוא לא תמיד מה שאנחנו באמת מתכוונים לעשות. ולמההתחושה שלנו אינה אמינה? היות שההרגל שולט בנו, ואיתו אנחנו מרגישים טוב, הוא מוכר ונוח לנו וכל שינוי ירגיש לנו לא נוח, קשה ולא נכון.

כיצד נשנה?

כדי לשנות הרגלים יש לזהות אותם תחילה - האדם בעצמו קשה לו מאד לזהות בעצמו את הרגליו השגויים, ואפילו אם גילה אותם קשה לו מאד להחליט לשנותם רק כי החליט שכלית (כן, ישנם מתי מעט שאולי יצליחו, אבל רוב האנשים לא).

באמצעות שליטה מודעת של המחשבה

הדרך שפיתח אלכסנדר היא טכניקה לשנות את ההרגלים באמצעות שליטה מודעת באמצעות המחשבה - על ידי מתן הוראות לגוף לפעול. בעבודההזאת דרך הגוף הפיזי על התנועות הבסיסיות של חיי היומיום* אנו לומדים בשיתוף פעולה עם המורה לזהות תחילה את הרגלי התנועה, לעצור ואז לשנותם, אנו מכירים במרחב שבו נמצא גופנו, אנו מתארכים ומתרחבים ולומדים להיות מודעים לכל מה שקורה בתוכנו ואח"כ גם סביבנו -הערנות למה שאנחנו עושים בחיי היומיום ולא רקבפעילות גופנו מתעוררת, הרגישות גדלה והערכת התחושה משתפרת-כאשר אנחנו לומדים לשנות הרגלי תנועהאנו מקבלים את הכלים לשנות גם את ההרגלים האחרים - הרגישות והערנות שלנו מאפשרת לנו להקשיב לגופנו ולפעול לפי האינטואיציה הזאת, והרי הגוף שלנו יודע הכי טוב מה טוב לנו ! ועלינו רק להקשיב לו! - אנשים מפסיקים בקלות לעשן, לכסוס ציפורניים, פתאום הם מתחילים להבחין מה הם אוכלים , מה הם לובשים, חוש האסטתיקה משתפר,הרגלי השינה משתנים, הם מגלים את הרגלי התנהגותם לעצמם ולסביבה, והם משנים אותם ביתר קלות ומשתנים עוד ועוד הרגלים, ובסופו של דבר האדם משתנה וחוזר להיות מה שהוא אמור היה להיות לולא הכפייה של החינוך, הערכים והנורמות של החברה...

התוצאה: שינוי אמיתי ועמוק

זה תהליך מדהים ! זהו שינוי אמיתי ולעומק שחל באדם, וכפי שאמר לי המורה לאלכסנדר הראשון: "אין דרך חזרה !" ההרגלים אמנם מנסים לחזור, אבל אנחנו כבר מודעים להם, ולא נאפשר להם להשתלט עלינו בחזרה.

תהליך התפתחות אישית

זהו תהליך התפתחות אישית יסודי ועמוק שנכנס לכל הרבדים של האדם בגוף הפיזי, הנפשי, הרוחני והשכלי, ורק כך לדעתי מתאפשר שינוי אמיתי וכולל באדם.

שיטת אלכסנדר היא אורח החיים שלנו

שיטת אלכסנדר היא אורח החיים שלנו - בתפיסתנו היא איננה שיטה בכלל, אבל יש טכניקה ללמוד אותה, ללמוד ולקבל כלים כדי לעשות את השינוי הרצוי...

גם אתם יכולים !

התקשרו אליי או כתבו מייל לקביעת מועד לשיעור בהוד השרון
ובואו!

טל: 054-6305672
דואל: [email protected]
גילעד סטודיו לשיטת אלכסנדר ולאימון אישי - אתי סהר
הוד השרון

* הוכח גם במחקר המדעי כי תנועות חוזרות ונשנות גורמות בסופו של דבר לשינוי



פורסם ב‏שבת ‏02 ‏מאי ‏2009

^ לראש הדף


 
     מאמרים:
חיפוש:
     התפתחות אישית
     שינוי הרגלים
     יציבה לקויה
     עמידה זקופה
     הליכה טבעית
     כאבי גב
     פריצת דיסק
     עקמת
     כאבי צוואר
     פגיעות ברך
     שיווי משקל
     ישיבה ארוכת שעות
     עבודה מול מחשב
     בעיות נשימה
     הריון ולידה
     ילדים ומתבגרים
     חגורת כתפיים
     צרכים ייחודיים
     גיל הזהב
     כאב כרוני
     לחץ וחרדת בחינות
     אוסטאופרוזיס
     אסתמה
     דלקת פרקים
     פרקינסון
     כושר גופני
     ריקוד, דרמה וספורט
     לספורטאים
     לטיפול בפגיעות ספורט
     מוזיקאים ונגנים
     למשתמשים בקול
     הפרעות בדיבור וגמגום
     כלי עזר למטפלים
     השלמה לשיטות אחרות
     טיפים בשיטת אלכסנדר
     איך נסביר את השיטה?