ספרי השלישי: "כואב, אבל פחות: מדריך מעשי להתמודדות עם כאב" - יצא לאור! פרטים במה חדש           •            ספרי השני: "מכאב לצמיחה: מדריך לשינוי והצלחה" - יצא לאור! פרטים במה חדש?           •            מאמר חדש בדף המאמרים: איך נסביר את שיטת אלכסנדר לסביבה?           •            בדף הבית סרטון על אודות שיטת אלכסנדר והאימון האישי, בדף הספרות ראיון בערוץ 2 על אודות ספרי הראשון           •            אני מציעה אימון אישי להתמודדות עם כאב - פרטים במה חדש?           •            בהוד השרון - שילוב של שיטת אלכסנדר עם האימון האישי (קואצ'ינג) - פרטים במה חדש?           •            בספרי "מפריצת דיסק לפריצת דרך : ממשבר להתחלות חדשות" טיפים לשינוי איכות חייכם - מכאב להחלמה, ממשבר להתחלה חדשה ולהיות מאושרים - פרטים במה חדש?           •            הרצאות - סיפורי האישי, הדגמות והתנסות בשיטת אלכסנדר ושילובה עם האימון האישי           •           
 


מאמרים




טיפים בשיטת אלכסנדר


לא פעם אני מתבקשת לתת טיפים שימושיים כמורה לשיטת אלכסנדר למי שרוצה להתחיל בפעילות גופנית או לחזור אליה ולא מצליח.

בשיטת אלכסנדר אין "טיפים"

אפתח ואסביר כי שיטת אלכסנדר אינה שיטה שנותנים בה "טיפים". הסיבות לכך מעוגנות בעקרונות השיטה אותם גיבש אלכסנדר במחקרו רב השנים על עצמו. הראשונה היא שהאדם פועל בהרגלים אשר שולטים בו. כוחו של ההרגל הוא כל כך גדול שאי אפשר לשנות הרגלי חיים רק מתוך שהחלטנו לעשות זאת, אלא בתהליך אמיתי של שינוי יסודי בפעילות ובהתנהגות היומיומית ורק בהדרכתו של מורה המוסמך לכך. השנייה היא כי אנו לא תמיד מרגישים בדיוק את מה שאנחנו עושים היות שאנחנו פועלים בהרגלים שגויים שהם לנו כאוטומט, איננו מרגישים כאשר אנו שוגים ואל לנו להסתמך על התחושה היות שהיא עלולה להיות לא אמינה בעקבות ההרגלים האלה שלנו. אדם שינסה לעשות את התנועה בהתאם לטיפים שניתנו לו בלי הכוונתו של מורה עלול לקבע את ההרגלים השגויים שלו ואף להרע לעצמו.

לדעתי תהיה זאת הטעיה לומר שאפשר ללמוד את הפעילות הנכונה לגופנו ולעשות שינוי אמיתי בהדרכות מילוליות או מקריאה בספרות או מתרגול עצמי כלשהו, בדיוק כפי שאי אפשר ללמוד לרכב על אופניים או לרקוד מקריאה, הסבר מילולי או תרגול.

אנו לומדים לשנות הרגלים בשיתוף פעולה עם מורה

בשיטת אלכסנדר אנו לומדים לחזור לתנועה הראשונית שהייתה לנו כילדים ואשר איבדנו בלחצי החיים שלא במודע. זוהי שיטה לשינוי הרגלים ותהליך השינוי מתחיל מהגוף הפיזי ועובר גם לתחומי החיים האחרים. הלימוד בשיטת אלכסנדר הוא שיעור פרטני שבו מתקיים שיתוף פעולה בין מורה לתלמיד. המורה והתלמיד מזהים יחדיו את ההרגלים השגויים של התלמיד ופועלים במשותף לשנותם. גם הלומדים את השיטה אינם מקבלים "שיעורי בית", ולמה? אדם שמגיע עם הרגלים שגויים אם יתרגל לבד בלי הנחייתו של המורה ירכוש הרגלים שגויים חדשים ואז יהיה עלינו לתקן אותם.

מילת המפתח היא חופש המוביל לשקט

מילת המפתח בחיים לדעתי היא "חופש" והחופש מוביל ל"שקט". השקט הוא שקט מכאב והוא גם שקט נפשי. בשיטת אלכסנדר אנו לומדים להניח למתח השרירים המיותר ולהשתמש במתח השרירים הדרוש לכל פעולה. כדי לחוש במתח השרירים שמלווה אותנו בחיי היומיום אני מציעה לאדם לשכב על מזרן נוח, רצוי לא במיטה, כשספר בעל כריכה רכה – לא עבה מדי, מתחת לראשו ורגליו מקופלות כך שכפות הרגליים מונחות על המזרן והברכיים מכוונות לתקרה. לשכב ולתת לעצמו הוראות מילוליות לאיברי הגוף השונים החל מהמצח ועד לאצבעות כפות הרגליים – להניח למצח, להניח לעיניים, להניח ללחיים, להניח ללסתות, להניח לצוואר וכך הלאה. כאשר יעשה זאת יגלה האדם את המתח המיותר שיש לו באזורים אלה והמתח יפחת. הוא ירגיש כיצד גופו נפרש על השולחן, הוא ירגיש את הנשימה שלו, הוא ירגיש את עצמו מתארך ומתרחב והוא יקום כשהוא הרבה יותר קל ורגוע – זאת המנוחה הכי טובה. אפשר כמובן גם לתת את ההוראות שטבע אלכסנדר כחלק משיטתו: "להניח לצוואר להיות חופשי כדי לאפשר לגו להתארך ולהתרחב" ורצוי בקול רם.

כדי לתת את התחושה עד כמה קשה לעשות שינוי בעצמנו אציע לאדם לעמוד מול מראה גדולה בפרופיל ולהתבונן על עצמו – לראות כיצד הוא עומד, לנסות לתקן את עמידתו, לעצום את עיניו ולחוש מהי הרגשתו.

ההרגלים שולטים בנו וקשה מאד לשנותם בעצמנו ללא סיוע של מורה

אסיים בסיפור קטן: בתחילת דרכי כמורה לשיטת אלכסנדר נתנו חגי ואני הרצאה לילדים בכיתה ד' במסגרת שבוע הבריאות בבית הספר. פתחתי ושאלתי את התלמידים :"למי אומרים בבית לשבת או לעמוד זקוף?" כולם הרימו את היד. המשכתי ושאלתי: "אז מה אתם עושים?" כולם מתחו את הכתפיים לאחור ויצרו קשת עמוקה בגב התחתון ואחד התלמידים אמר: "אבל אני לא יכול להישאר כך הרבה זמן" שאלתי: "למה?" ענתה לי תלמידה אחרת: "כי כך אני רגילה", ואני חשבתי לעצמי – בגיל 10 הם כבר יודעים שהם פועלים בהרגלים וכי אינם יכולים לשנות אותם!

אלכסנדר הצליח לשנות את הרגליו, אבל לשם כך נדרשו לו 10 שנים של מחקר עצמי ועבודה יומיומית רבה אשר כתוצאה ממנה פיתח את שיטתו. אלכסנדר הנחיל לנו את שיטתו וכיום בסדרה של כ-20 שיעורים עם מורה מוסמך לשיטת אלכסנדר אפשר לשנות את ההרגלים המזיקים לנו.

בואו והתנסו.

זהו הטיפ שאני יכולה לתת ביושר...

התקשרו אליי או כתבו מייל לקביעת מועד לשיעור בהוד השרון
ובואו!

טל: 054-6305672
[email protected]
 גילעד סטודיו לשיטת אלכסנדר ולאימון אישי - אתי סהר 
 הוד השרון



פורסם ב‏יום שלישי ‏13 ‏מרץ ‏2012

^ לראש הדף


 
     מאמרים:
חיפוש:
     התפתחות אישית
     שינוי הרגלים
     יציבה לקויה
     עמידה זקופה
     הליכה טבעית
     כאבי גב
     פריצת דיסק
     עקמת
     כאבי צוואר
     פגיעות ברך
     שיווי משקל
     ישיבה ארוכת שעות
     עבודה מול מחשב
     בעיות נשימה
     הריון ולידה
     ילדים ומתבגרים
     חגורת כתפיים
     צרכים ייחודיים
     גיל הזהב
     כאב כרוני
     לחץ וחרדת בחינות
     אוסטאופרוזיס
     אסתמה
     דלקת פרקים
     פרקינסון
     כושר גופני
     ריקוד, דרמה וספורט
     לספורטאים
     לטיפול בפגיעות ספורט
     מוזיקאים ונגנים
     למשתמשים בקול
     הפרעות בדיבור וגמגום
     כלי עזר למטפלים
     השלמה לשיטות אחרות
     טיפים בשיטת אלכסנדר
     איך נסביר את השיטה?