ספרי השני: "מכאב לצמיחה: מדריך לשינוי והצלחה" - יצא לאור! פרטים במה חדש?           •            מאמר חדש בדף המאמרים: איך נסביר את שיטת אלכסנדר לסביבה?           •            בדף הבית סרטון על אודות שיטת אלכסנדר והאימון האישי, בדף הספרות ראיון בערוץ 2 על אודות ספרי הראשון           •            אני מציעה אימון אישי להתמודדות עם כאב - פרטים במה חדש?           •            בהוד השרון - שילוב של שיטת אלכסנדר עם האימון האישי (קואצ'ינג) - פרטים במה חדש?           •            בספרי "מפריצת דיסק לפריצת דרך : ממשבר להתחלות חדשות" טיפים לשינוי איכות חייכם - מכאב להחלמה, ממשבר להתחלה חדשה ולהיות מאושרים - פרטים במה חדש?           •            הרצאות - סיפורי האישי, הדגמות והתנסות בשיטת אלכסנדר ושילובה עם האימון האישי           •           
 


מאמרים




פגיעות ברך - למה שיטת אלכסנדר?


אם נפגעתם בברך - שיטת אלכסנדר עשויה לעזור לכם!

מפרק הברך הוא הגדול והמורכב ביותר בגוף. רוב פגיעות הברך מקורן בעומס יתר והן מתהוות באופן הדרגתי.

ההרגל השגוי-דפוס תנועה במתח

בטכניקת אלכסנדר לא משנה מהו סוג הפגיעה בברך: רצועות קרועות, דלקת במפרק או שרירים מקוצרים כי לכל פגיעות הברכיים יש מכנה משותף אחד והוא דפוס ההרגל של תנועה במתח שגורמת ללחץ על הברך. הדפוס המורגל הזה של מתח בברך קיים בכל תנועה שנעשה.

למה פגיעות ברך אינן נרפאות?

נשאלת השאלה למה פגיעות ברך רבות אינן נרפאות לתמיד, ואפילו הקלות שבהן? בראייתה של טכניקת אלכסנדר התשובה היא כי כשיש דפוס הרגל קבוע כזה, שום טיפול לשיפור לא יכול להישמר לאורך זמן היות שהנזק מתמשך וחוזר על עצמו כשאנחנו ממשיכים לפעול עם הרגלים שגויים שמחזירים אותנו לבעיה מלכתחילה. אמנם טיפולים, מתיחות ותרגילים מרפאים יכולים להיטיב את המצב, אך הם לא יכולים למנוע פגיעה חוזרת ונשנית.

הסיבה לכך בתפיסתה של שיטת אלכסנדר היא הערכת תחושה לקויה

אלכסנדר גילה כי הבעיה היא שדרך שגויה של תנועה נתפסת בהרגשתנו כנכונה, ואין מודעות לכך שהיא שגויה. הערכת התחושה של רובנו היא לעיתים לא אמינה, ובגללה כל כך קשה לנו לשנות את התנועה המורגלת כי הדרך הנכונה נחווית בדרך כלל חסרת כוח, בלתי אפשרית ואולי אפילו מסוכנת.

טכניקת אלכסנדר עשויה לעזור

הטכניקה עוסקת בהרגל השגוי והמזיק. כשנלמד לזהות את דפוס התנועה המורגל והשגוי ולתקנו נעזור לברכיים להשתפר ונמנע פגיעה חוזרת בהן. בשיעור לומדים לעצור, להפסיק ללחוץ את הברך ולהסב את תשומת הלב לאופן שבו משתמשים בה ובגוף כולו. מתעוררת המודעות לאופן הפעולה והשימוש, ואז בד בבד משתפרת גם הערכת התחושה ונעשית אמינה יותר ויותר, ובסופו של דבר בתהליך זה רובנו חוזרים ולומדים את אשר ידענו מלידתנו – חוזרים להרגלים הספונטאניים-אינסטינקטיביים עמם נולדנו, והגוף חוזר לפעול בצורה הטבעית שלה נועד, בשיווי משקל ובאיזון הטבעיים-מקוריים שלנו, ואנו חשים הקלה גם בכאבים.

רוצים הקלה בכאב? ולאורך זמן?

התקשרו אליי או כתבו מייל לקביעת מועד לשיעור בהוד השרון

טל: 054-6305672
דואל: info@hgilad.co.il
גילעד סטודיו לשיטת אלכסנדר ולאימון אישי - אתי סהר
הוד השרון



פורסם ב‏יום ראשון ‏01 ‏ינואר ‏2006

^ לראש הדף


 
     מאמרים:
חיפוש:
     התפתחות אישית
     שינוי הרגלים
     יציבה לקויה
     עמידה זקופה
     הליכה טבעית
     כאבי גב
     פריצת דיסק
     עקמת
     כאבי צוואר
     פגיעות ברך
     שיווי משקל
     ישיבה ארוכת שעות
     עבודה מול מחשב
     בעיות נשימה
     הריון ולידה
     ילדים ומתבגרים
     חגורת כתפיים
     צרכים ייחודיים
     גיל הזהב
     כאב כרוני
     לחץ וחרדת בחינות
     אוסטאופרוזיס
     אסתמה
     דלקת פרקים
     פרקינסון
     כושר גופני
     ריקוד, דרמה וספורט
     לספורטאים
     לטיפול בפגיעות ספורט
     מוזיקאים ונגנים
     למשתמשים בקול
     הפרעות בדיבור וגמגום
     כלי עזר למטפלים
     השלמה לשיטות אחרות
     טיפים בשיטת אלכסנדר
     איך נסביר את השיטה?