ספרי השלישי: "כואב, אבל פחות: מדריך מעשי להתמודדות עם כאב" - יצא לאור! פרטים במה חדש           •            ספרי השני: "מכאב לצמיחה: מדריך לשינוי והצלחה" - יצא לאור! פרטים במה חדש?           •            מאמר חדש בדף המאמרים: איך נסביר את שיטת אלכסנדר לסביבה?           •            בדף הבית סרטון על אודות שיטת אלכסנדר והאימון האישי, בדף הספרות ראיון בערוץ 2 על אודות ספרי הראשון           •            אני מציעה אימון אישי להתמודדות עם כאב - פרטים במה חדש?           •            בהוד השרון - שילוב של שיטת אלכסנדר עם האימון האישי (קואצ'ינג) - פרטים במה חדש?           •            בספרי "מפריצת דיסק לפריצת דרך : ממשבר להתחלות חדשות" טיפים לשינוי איכות חייכם - מכאב להחלמה, ממשבר להתחלה חדשה ולהיות מאושרים - פרטים במה חדש?           •            הרצאות - סיפורי האישי, הדגמות והתנסות בשיטת אלכסנדר ושילובה עם האימון האישי           •           
 


מאמרים




שיטת אלכסנדר - כושר גופני לחיים


כושר גופני כאורח חיים: בגמישות, בקלות תנועה, בשחרור של מפרקים ושרירים, בשיווי משקל ובקואורדינציה, בנשימה קלה, בלי מאמץ ובלי להזיע - גם אתם יכולים!

בשנות ילדותי ונערותי התחמקתי מכל פעילות גופנית. בבית הספר ברחתי מהפעילויות בשיעורי ההתעמלות, בתיכון במסגרת הגדנ"ע (גדודי נוער) סרבתי לעשות "מסלול מכשולים" ובצבא – בטירונות למזלי התבטלה ה"סדרה". גם בשנותיי הבוגרות לא הרגשתי צורך לעסוק בשום פעילות גופנית כי תמיד הייתי רזה ותמיד שאלו אותי את השאלה: "האם את מורה להתעמלות?". גם אחרי 3 לידות חזרתי למידותיי בטרם ההריון ללא כל מאמץ. בהיותי בת 29 אמרה לי אורטופדית שהגעתי אליה בגין כאבי גב (בני אחר ללכת והיה כבד במשקלו) שאם לא אתעמל, בעוד 10 שנים לא אעמוד על הרגליים – השתתפתי בקורס פיזיותרפיה קצר ובזאת הסתפקתי. תירוצים להצדקת התחמקויותיי מכל פעילות גופנית היו לי למכביר: יש לי שלושה ילדים, אני עובדת משרה מלאה, אין לי זמן וכמובן אין לי כסף וכדומה. דבריה של האורטופדית היו "נבואה שהתגשמה", ובדיוק 10 שנים לאחר מכן בגיל 39 פרץ הדיסק בגבי באופן פתאומי. אחרי ניתוח כריתת הדיסק טופלתי על ידי פיזיותרפיסטית, אך הטיפול לא הועיל ועזבתי. רק כש"נתקעתי" במצב של "אי כושר"- עבודה, ישיבה או כל פעולה, והבנתי שהרפואה הקונבנציונלית אין באפשרותה לעזור לי עוד פניתי ללימודי הטאי-צ'י והגעתי לטכניקת אלכסנדר אשר בסיועה חזרתי לחיים פעילים. כיום ברורה לי חשיבותו של הכושר הגופני.

מהו כושר גופני?

כושר גופני זוהי היכולת לתפקד ביעילות בחיי היומיום. לכושר הגופני שלושה מרכיבים עיקריים: סיבולת לב-ריאה לפיתוח היכולת להתמיד במאמץ גופני מתמשך, כושר שרירים – סיבולת, חוזק וכוח שרירים לביצוע תנועות גוף שונות ולמניעת ליקויי יציבה וכושר תנועה לקבלת גמישות המאפשרת היקף תנועה רחב שכולל את המפרקים, השרירים, הגידים והמיתרים.

כושר גופני לשם מה?

כדי להגדיל את יכולת העמידה במאמץ פיזי ולשיפור התפקוד, להפחתת גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם, לתפקוד תקין של תהליך הנשימה, לחילוף החמרים, ליכולת התנועה במפרקים והרחבת היקפה, למניעת מחלות ניווניות כמו מחלות מפרקים וכאבים ככאבי גב ולמען ההרגשה, מצב הרוח והביטחון העצמי.

"אופנת" מכוני הכושר

כושר גופני בימינו היא "מילת קסם" להרבה אנשים העוסקים בה, מכוני כושר מוקמים בכל אזורי הארץ ו"ללכת למכון כושר" זהו עניין של אופנה ושל מעמד. אינני פוסלת חס וחלילה את אימון הכושר הגופני, אבל אני ערה לעובדה שאופנת הכושר כיום מעדיפה את הפעלת כוח השרירים – הכמות, על איכות התנועה,השימוש הנכון בגוף, שיווי המשקל, הקואורדינציה וקלות הנשימה. מחקרים מוכיחים כי לאופן היציבה שהיא הדרך שבה אנחנו עומדים, יושבים או מבצעים את תנועותינו הפיזיות ומתאימים אותן לנסיבות המשתנות, יש השפעה על סוג ועצמת הלחץ שאנו יוצרים בגופנו ואשר גורם לנו לכאבים: בגב, בברכיים, בירכיים, בכתפיים ובצוואר.

למה אנו מצפים מאימון כושר?

שנוכל לבצע את פעילויות היומיום שלנו בדרך מהנה, קלה ומספקת, שנוכל להתמודד עם משברים לא צפויים בצורה שלווה ויעילה ושנישן שנת לילה טובה.

יש לקחת בחשבון את אופן השימוש בגוף בעת האימון

פעילות אינטנסיבית במכון כושר יכולה גם להזיק. בתפיסתה של טכניקת אלכסנדר הבעיה באימון בחדר הכושר היא שבעת האימון הגופני לעיתים קרובות לא לוקחים בחשבון את הדרך שבה משתמשים בגוף. כילדים התנועה שלנו הייתה טבעית וקלה ופעלנו בצורה אינסטינקטיבית ומהנה, אך ברבות השנים אצל רבים מאיתנו התערבו הרגלים שגויים בתנועתנו הטבעית והם הפכו להיות ההרגלים האינסטינקטיביים שלנו כביכול. בתפיסתה של טכניקת אלכסנדר יש תחילה לחזור לשימוש הטבעי והנכון בגוף, לשיווי המשקל המקורי ולקלות התנועה שהייתה לנו כילדים ושרובנו איבד את הקשר עימה בחיינו רוויי המתח, ורק אחר כך אפשר לפעול במכוני הכושר כי אימון בהרגלים שגויים עלול לגרום להתקבעותם ויש חשש לנזק יותר מאשר לתועלת.

שיטת אלכסנדר – גישה שונה לכושר גופני

שיטת אלכסנדר היא שיטה שיכולה ללמד את המתאמנים במכוני הכושר איך להפסיק להפעיל מתח שרירים מזיק ולא נחוץ לגופם במשך האימונים. היא משפרת את הסיבולת ואת המיומנויות. זוהי גישה שונה לכושר גופני בעיניי, והיא משמשת בסיס איתן לתפקוד בריא ולכל פעילות גופנית אחרת הכוללת: אימוני כושר, טאי-צ'י, ואת כל שיטות התנועה הקיימות כיום. הטכניקה מתמקדת בכושר גופני משולב של כל גוף האדם אשר כולל את מתן הכיוון המחשבתי לתנועה ולמאמץ. ההנחיה והערנות עוזרות להגיע ליעילות מרבית ולמניעת פגיעות. טכניקת אלכסנדר מאחדת את המחשבה ואת הגוף בפעילות מודעת.

הבסיס לשיפור התפקוד בכל שיטה ואימון אחרים

לימוד הטכניקה יכול לשפר את התפקוד בכל שיטה אחרת לתנועה. הוכחה לכך אני רואה באימון הטאי-צ'י היומיומי שלי – שיווי המשקל שלי השתפר, הערנות גדלה, הצוואר השתחרר ואני מצליחה לעקוב אחר התנועה במבט, ואין ספק שהשימוש הטוב יותר בעצמי הוא שעושה את ההבדל. אין צורך להיות ספורטאי כדי ליהנות מהערנות לגופנו שהולכת וגדלה ולא רק הגוף הוא זה שמשתפר, אנו חשים שחרור ובעקבותיו נוצר החופש ליהנות מכל העולם שמסביב ולפתח את יכולותינו השכליות והפיזיות במלואן.

עדות של מנהל מכון לכושר פיזי אודות התועלת שבלימוד הטכניקה

"There is an overall flexibility and tonic ease of movement, greater freedom in the action of the eyes, less tension in the jaws, more relaxation in the tongue and throat and deeper breathing. There is also the sense of weightlessness and a diminution of the effort previously thought necessary to move ones limbs. Activity now becomes free and flowing, no longer jerky and heavy with strain".
E.Maisel - Director of The American Physical Fitness Institute

מנהל המכון האמריקאי לכושר פיזי מעיד כי ישנה גמישות כוללת וקלות תנועה מעוררת, חופש גדול יותר בתנועת העיניים, פחות מתח בלסתות, יותר רגיעה בלשון ובגרון ונשימה עמוקה יותר. ישנה גם תחושת חוסר המשקל והפחתה במאמץ הנדרש להנעת האיברים. הפעילות נעשית חופשית וזורמת, היא אינה מעוותת יותר או כבדה ובמתח.

חשוב לכם הכושר הגופני שלכם?

אתם מרגישים שקשה לכם לעבוד בחדר הכושר ואתם חשים כבדות, אתם מתאמצים ומזיעים? בואו והתנסו בדרך אחרת להשגת הכושר הגופני והפכו אותה לאורח חיים. אינכם צריכים לוותר על חדר הכושר, אלא פשוט ללמוד לחזור לשימוש הנכון הטבעי בגופכם תחילה. תגדל הגמישות וקלות התנועה, ישתחררו המפרקים והשרירים, יחזור שיווי המשקל הטבעי והקואורדינציה המקורית, הנשימה תהיה קלה יותר והדרך היא בנינוחות ובשלווה. זוהי תחילתה של דרך טובה לכל אימון ולכל שיטה.

אם הצלחנו לעורר את אמונכם ואת סקרנותכם

התקשרו אליי או כתבו מייל לקביעת מועד לשיעור בהוד השרון
ובואו !

בהמשך תוכלו לחוות  בהבדל באימון בחדר הכושר

טל:054-6305672
דואל: [email protected]

גילעד סטודיו לשיטת אלכסנדר ולאימון אישי - אתי סהר
 הוד השרון



פורסם ב‏יום ראשון ‏01 ‏ינואר ‏2006

^ לראש הדף


 
     מאמרים:
חיפוש:
     התפתחות אישית
     שינוי הרגלים
     יציבה לקויה
     עמידה זקופה
     הליכה טבעית
     כאבי גב
     פריצת דיסק
     עקמת
     כאבי צוואר
     פגיעות ברך
     שיווי משקל
     ישיבה ארוכת שעות
     עבודה מול מחשב
     בעיות נשימה
     הריון ולידה
     ילדים ומתבגרים
     חגורת כתפיים
     צרכים ייחודיים
     גיל הזהב
     כאב כרוני
     לחץ וחרדת בחינות
     אוסטאופרוזיס
     אסתמה
     דלקת פרקים
     פרקינסון
     כושר גופני
     ריקוד, דרמה וספורט
     לספורטאים
     לטיפול בפגיעות ספורט
     מוזיקאים ונגנים
     למשתמשים בקול
     הפרעות בדיבור וגמגום
     כלי עזר למטפלים
     השלמה לשיטות אחרות
     טיפים בשיטת אלכסנדר
     איך נסביר את השיטה?