ספרי השלישי: "כואב, אבל פחות: מדריך מעשי להתמודדות עם כאב" - יצא לאור! פרטים במה חדש           •            ספרי השני: "מכאב לצמיחה: מדריך לשינוי והצלחה" - יצא לאור! פרטים במה חדש?           •            מאמר חדש בדף המאמרים: איך נסביר את שיטת אלכסנדר לסביבה?           •            בדף הבית סרטון על אודות שיטת אלכסנדר והאימון האישי, בדף הספרות ראיון בערוץ 2 על אודות ספרי הראשון           •            אני מציעה אימון אישי להתמודדות עם כאב - פרטים במה חדש?           •            בהוד השרון - שילוב של שיטת אלכסנדר עם האימון האישי (קואצ'ינג) - פרטים במה חדש?           •            בספרי "מפריצת דיסק לפריצת דרך : ממשבר להתחלות חדשות" טיפים לשינוי איכות חייכם - מכאב להחלמה, ממשבר להתחלה חדשה ולהיות מאושרים - פרטים במה חדש?           •            הרצאות - סיפורי האישי, הדגמות והתנסות בשיטת אלכסנדר ושילובה עם האימון האישי           •           
 


אימון אישי מהו בעיניי?



תהליך של אימון אישי הוא תהליך של שינוי שבו צמיחה והתפתחות

נקודת המוצא של האימון האישי בעיניי היא ההבנה כי כל אחד אחראי לחייו ולתוצאות אליהן הוא מגיע בחיים, אף אחד אינו רוצה להרע לו ואינו עושה זאת, כי רק אנחנו יוצרים את המציאות שלנו, ולכן רק אנחנו יכולים לשנות אותה. לא פעם אומר לי מתאמן כי נסיבות החיים הביאו אותו למקום שבו הוא נמצא. השאלה שאני שואלת אותו היא: "מי יצר נסיבות חיים אלה?" והתשובה היא כמובן שהוא.

זהו תהליך של שינוי שבו אנחנו עוזבים מקומות מוכרים ומתמודדים עם חוסר הוודאות ועם הלא נודע בדרך אל השינוי וההטבה. תהליך השינוי נעשה מתוך בחירה - בעצמנו, במאמן ובתהליך השינוי. כדי לקיים אותו עלינו ליצור מחויבות שנובעת מבחירה ומהחלטה.
התהליך נוגע בגישה, בתפיסות, באמונות ובפרדיגמות (דפוסי המחשבה) שמנהלות אותנו בחיינו כאשר לכל אחד הגישה שלו לחיים – אופטימית או פסימית, לכל אחד התפיסות שלו שמניעות אותו בחייו. התפיסות המקדמות והתפיסות המעכבות שלעיתים אנחנו אפילו לא מודעים להן ועד כמה הן מנהלות את חיינו.
בתהליך האימון מגלים את אותן תפיסות, אמונות ופרדיגמות, לומדים להשתמש באלה שמקדמות אותנו ולהחליף את המעכבות.

לכל בחירה שאנו עושים בחיים יש רווחים ויש מחירים, השאלה הנשאלת היא "מהו המחיר שיהיה האדם מוכן לשלם כדי לחיות חיים בעלי משמעות, סיפוק והנאה?". רק כאשר ייקח אחריות מלאה על חייו, יבין את המחיר ויהיה מוכן לשלם אותו, רק אז יפרוץ דרך ויגשים את מטרותיו.
למעשה, לאורך זמן, כאשר אנו מתנסים בכלי האימון, אנו רוכשים מיומנויות חדשות שמאפשרות לנו להשיג פריצות דרך בכל תחום בחיים בו נבחר.

האימון מוביל אותנו לתהליך של צמיחה והתפתחות אישית – תהליך של שינוי. בצעדים קטנים אנו מתקדמים שלב אחר שלב ומשיגים מטרה אחר מטרה. התהליך אותו אנו עוברים – הדרך, חשוב לא פחות מהתוצאות אליהן אנו מגיעים. בדרך אנו לומדים להכיר ביכולות האמיתיות שלנו, בעוצמות, בערכים המובילים אותנו, באמונות ובכישורים שניתנו לנו ולשלב אותם בחיינו כדי לבנות את תמונת העתיד שלנו שתהיה הרבה יותר טובה לנו.

אימון אישי הוא תהליך מובנה, ממוקד ואפקטיבי שמאפשר לאדם לעשות הבדל בחייו- שינוי, להניח את העבר בצד, לעבוד עם ההווה למען העתיד כשהשאיפה היא לצמצם את הפער בין המצוי לרצוי.

כדי לקיים את האימון האישי על האדם להיות בעל: אחריות, מחויבות ואוטנטיות כלפי עצמו וכלפי הסביבה (אמא).

תשתית האימון

האימון צמח מזרמי הפסיכולוגיה:

הפסיכולוגיה הקוגניטיבית

  • עוסקת בתהליכי חשיבה שמשפיעים על ההתנהגות, כגון תפיסה, קבלת החלטות, למידה, הסקת מסקנות, יצירתיות, פתרון בעיות ועוד.
  • מאפשרת ראיה יותר רחבה והבנה יותר טובה של תהליכים קוגניטיביים שהמתאמן חווה.
  • עוזרת לחשוף את המתאמן לדעות שונות, לסקרן אותו ולעורר בו פתיחות וחשיבה שיסייעו לו בהשגת מטרותיו.
  • גורסת שתפיסת המציאות היא סובייקטיבית ואנו מגיבים לאירועים בהתאם לאופן שבו אנו מפרשים אותם.

מודל אפר"ת ממחיש את הדברים:

  • לכל אירוע יש פרשנויות רבות ואין פרשנות אחת שנתפסת כאמת אבסולוטית.
  • חשוב להטיל ספק בכך שתפיסת המציאות שלנו – הפרשנות שלנו למצב, היא האופציה היחידה האפשרית במציאות ולבחון גם אופציות אחרות.
  • אנו בעלי יכולת בחירה ושליטה – אנו יכולים לבחור לפרש אחרת את האירוע ולשנות את התנהגותנו – אם נשנה את הפרשנות שלנו, ישתנה גם הרגש הנלווה אליה והתגובה תהיה אחרת, תגובה אשר יוצרת אירוע חדש וזה מעגל הגירוי והתגובה.

הגישות האקזיסטנציאליסטית וההומאנית בפסיכולוגיה

שמות דגש על :

  • הגשמה עצמית
  • יצירת משמעות
  • תופסות את האדם כבעל יכולת בחירה חופשית ושליטה בגורלו
  • אמון במתאמן, באחריותו לחייו ובמסוגלותו

הפסיכולוגיה החיובית – "פסיכולוגית האושר"

עוסקת בחקר האושר והשגשוג האנושיים ובניסיון להפוך חיים הנחשבים "נורמלים" למספקים יותר. לפיה עלינו להתמקד בדברים הטובים בבני האדם ולא בפתולוגיות ובחולי הפוקד אנשים.
היא עוסקת בחיים עצמם: באורח החיים, בטווחי ההתלבטויות הטבעי, בטיפוח כוחות ועוצמות – חיבור לצד המואר של הירח שהוא האושר ובבריאות פסיכולוגית – פרופורציות, איזון, דימוי עצמי חיובי, יחסים בריאים, שמחה והנאה כדי להגיע לחיים של סיפוק ומשמעות.

החלה בשנת 1998 וצמחה מתוך הפסיכולוגיה ההומניסטית של מסלו ורוג'ר. מייסדה הוא ד"ר מרטין זליגמן.

הבסיס לחיים מאושרים:

  • לקבל את המציאות כמות שהיא, להבין את המצב הקיים, ואם היא לא מוצאת חן בעינינו עלינו להפוך לחוקרים של עצמנו ולשים לב להתנהגויות שלנו ולגורמים המשפיעים עליהן ולשנותם.
  • לקבל את עצמנו ללא תנאי ולא להילחם בטבע וברגשות שלנו – לקבל את הפחד, ההתרגשות והקנאה כרגשות אנושיים ולהבין שזה בסדר לטעות. מה שאנו עושים עם הרגשות הטבעיים זהו הבסיס לחיים בריאים.
  • האושר הוא שילוב של משמעות, סיפוק והנאה.
  • עלינו לראות את המציאות, לחוות את הכאב ואת השמחה - להיות מאושרים.
  • האושר נובע מהדרך שבה אנו רואים את המציאות וכל אחד ופירוש המציאות שלו. הפרשנות שלנו לדברים הוא הקובעת ועלינו להבין שהיא נובעת מבחירה שלנו – אנחנו בוחרים את הפרשנות ואנחנו יכולים לבחור אחרת – הכול בידינו!
  • הדרך והכיוון לאושר נמצאים בתוכנו ועלינו להאיר ולהגיע למי אנחנו, ל-"אני האמיתי" שלנו – למקור האושר ומקור החיבור שלנו לעצמנו קודם כול ואחר כך לסביבה.
  • עלינו להסתכל על מה שיש לנו ופחות על מה שאין לנו או על מה שאנו רוצים להשיג.
  • הכרת תודה – עלינו להכיר תודה על כל מה שיש לנו ולא להתמקד במה שאין.
  • לכל אחד היכולת לעשות שינוי בחייו – טרנספורמציה.
  • החכמה היא להבין מהם הדברים שאנו יכולים לשנות ומהם אלה שלא ניתן לשנותם והיכולת להבדיל ביניהם – זהו המפתח לאושר.
  • אנו פועלים בהרגלים – אנו אלה שיוצרים את ההרגלים שלנו ואחרי כן ההרגלים עושים אותנו - הם שולטים בנו. אמנם לא קל לשנותם, אבל זה אפשרי בזכות בחירה בעצמנו, קבלת החלטה, מחויבות, זמן, סבלנות, התמדה ואמונה ביכולותינו.
  • דרך הרגשות החיוביים והעוצמות שלנו אנו מגיעים לשינוי ולטרנספורמציות – יותר מחוברים, יותר בריאים, יותר יצירתיים, פחות חולים וחיים שנים ארוכות יותר.
  • האושר מוביל להצלחה.
  • עזרה לזולת תורמת לאושר - לתת זה לקבל, עזרה ל"אני" זוהי גם עזרה לאחר ועזרה לאחר זאת גם עזרה לי.
  • האמונה מעצבת מציאות – הכול בראשנו, בעזרת המחשבה אנו שמנו על עצמנו מגבלות שלא אמורות להיות שם, ואנו יכולים לשנות אותן כפי שכתב גתה: "מה שאנו מצפים יוצר מציאות".

"האושר נובע מעשייה ביושרה של הדברים שאתם רוצים לעשות, ומהיותכם מי שאתם רוצים להיות" - אי.סי.פינג

תהליך האימון האישי

בתהליך האימון האישי המאמן והמתאמן עובדים יחד כדי לעזור למתאמן לפרוץ דרך בחייו האישיים בכל תחום - במציאת כיוון תעסוקה או קריירה, בהתנהלות הכלכלית, במערכות יחסים, בזוגיות, באפקטיביות אישית, להגשמה עצמית ואחרים.

המאמן משקף למתאמן את מה שלפעמים הוא אינו רואה בעצמו. לכל אחד הכוחות והכישורים שמסייעים לנו בחיים, אך לא תמיד אנחנו מבחינים בהם ונוהגים לפיהם. המאמן עוזר למתאמן לגלות את אותם כישורים, יכולות וידע הדרושים לו להשגת מטרותיו בחיים.

באימון להבדיל מטיפול פסיכולוגי או מייעוץ כל התשובות נמצאות אצל המתאמן.
תפקיד המאמן הוא להקשיב, להתאים את האימון לצרכים ולאישיות הייחודיים של המתאמן, לחשוף, להציף ולדלות את הכישורים, המשאבים והיצירתיות שנמצאים אצלו, לשקף אותם למתאמן ולעודד אותו לפתח אותם, להנחות ולכוון אותו לכיוון הגשמת המטרה לשמה הגיע. המתאמן עושה את העבודה והמאמן מקשיב, מנחה, תומך, מלווה, משקף - שלא כבטיפול פסיכולוגי שבו הפסיכולוג מקשיב ושלא כבייעוץ שבו התשובות אצל היועץ.

באימון האישי אנו עוסקים בהוויה=BEING בהנחה שהשינוי מתחיל מבפנים. אנו מתבוננים פנימה ובודקים: מי אני? מה אני רוצה? לאן אני רוצה ללכת? מה אני רוצה להשאיר אחריי – איזה חותם?
אנו מזהים את העוצמות, הערכים, האמונות, החלומות, השאיפות, הכישורים, היכולות והחזון שלנו – היכן אנחנו רוצים להיות בעתיד. אנו מזהים את הכוחות הבולמים ש"תוקעים" ועוצרים אותנו ואת הכוחות המקדמים שיש בנו ושיעזרו לנו בתהליך השינוי של הפרידה מפרדיגמות – תבניות חשיבה תוקעות ולמידת פרדיגמות צומחות.
באימון האישי אנו צומחים מתוך מה שיש לנו ולא מתוך האין.
באימון האישי נזהה באופן ממוקד ומכוון את העוצמות והיכולות כדי להפוך אותן לחלק אינטגרלי של החיים ולהאיר את החלק החשוך של חיינו.

העיסוק בהוויה מוביל את המתאמן ל- עשייה DOING כי העשייה החיצונית תומכת בשינוי הפנימי. אנו בונים תכנית פעולה, נותנים למתאמן משימות כדי ליישם את המטרה שלשמה הוא הגיע אלינו – מטרת האימון. כן אנו מגלים את HAVING - מה אני צריך כדי לקיים את ה-BEING שיקיים את ה-.DOING

האימון האישי בעיניי

לבוא לאימון זה לקחת על עצמך את האחריות לחייך, לבריאותך ולאושרך ולעזור לעצמך כי רק אתה יכול לעזור לעצמך- לא אף אחד אחר!
על כך נאמר "אם אין אני לי מי לי".
המתאמן מנהיג את התהליך – אנחנו נוגעים במקומות שהוא/היא רוצים לגעת בהם.
תפקידי כמאמנת – להיות עם המתאמן, ללוות אותו, לעודד, לשקף, להנחות.
זהו תהליך של שינוי, צמיחה והתפתחות אישית: אין נכון ולא נכון – יש את הנכון למתאמן, אין "כך צריך", לא צריך "להצליח" - אין ציונים, אין "לא נעים" ואין "מה יגידו".

דרך האימון שלי

אני יוצאת לאימון האישי מנקודת המבט של שיטת אלכסנדר לפיה אנחנו פועלים כשלם – גוף, נפש, שכל ורוח. כשמשהו משתבש אצלנו ומתבטא בכאב פיזי או נפשי עלינו להגיע אל "השורש" כדי לעשות שינוי ולשפר. מהו אותו "שורש" אליו אנו שואפים להגיע? השורש הוא ההרגלים היומיומיים שלנו. באימון האישי אני נוגעת בהרגלי התגובה וההתנהגות, האמונות שלנו כהרגלים, הפרדיגמות – דפוסי החשיבה אותם אימצנו לאורך חיינו ושלא בהכרח מתאימים לנו. אנו חותרים להגיע למקור ההרגלים האלה ולשנות את אלה המעכבים את ההתפתחות שלנו והצמיחה לעבר ההצלחה שהיא הגשמת השאיפות והרצונות שלנו.

זיהוי ופיתוח מודעות עצמית

השלב הראשון בתהליך השינוי הוא זיהוי – זיהוי ההרגל השגוי, זיהוי ה"שורש". הזיהוי מוביל אותנו לערנות ולמודעות עצמית כי הרי אם לא נזהה את ההרגל השגוי איך נדע מה עלינו לשנות?
מודעות עצמית היא היכולת לראות את עצמנו מהצד. זוהי הכרה, להיות ער לכל חלקי האני: לאלה המוכרים לנו והאהובים עלינו – המוארים יותר ולאלה המוצלחים פחות הלא מוכרים לנו או המודחקים, החלקים הפחות נעימים שיוצרים מצב של חוסר איזון פנימי המתבטא בפחדים, רגשות אשם, תסכולים, הכחשות, בלבול וחוסר בהירות – החלקים המוצלים.

מודעות עצמית מסייעת לזיהוי דפוסי מחשבה פנימיים, תהליכי קבלת החלטות ואמונות אותן אנו מגבשים באופן אינטואיטיבי מהחינוך שקיבלנו ועל סמך ניסיון העבר. מודעות עצמית היא תכונה הכרחית ליצירת שינוי אמיתי ומהותי.

פיתוח מודעות עצמית היא השלב הראשון בדרך לשינוי, לעצמאות ולעיצוב האישיות מתוך בחירה. זוהי אחת המטרות העיקריות של האימון האישי כדי להקנות למתאמן את היכולת להסתכל פנימה, להתבונן ולאבחן את עצמו באופן עצמאי כך שיוכל להתמודד בעצמו עם המטרות והיעדים שלו ולהבין מה עליו לעשות כדי להגשימם.

פיתוח המודעות העצמית מתחיל תמיד מבפנים. המתאמן מזהה דפוס התנהגות מסוים אליו התרגל. דפוס התנהגות שאינו משרת אותו יותר עלול לגרום לו לתסכול. כדי להיות מסוגל לזהות דפוסים כאלה ולעשות את ההפרדה בין דפוסים יעילים ובין אלה שאינם משרתים אותו יותר עליו להתבונן פנימה בהתמדה ולברר את עצמו באופן עקבי: "למה פעל כפי שפעל?" וכדומה. על המתאמן לזהות מתי התגובות המיידיות שלו הן יעילות ומתי הן תולדה של דפוס חשיבה או דפוס רגשי שאינם מועילים לו יותר.

היכרות עם הסוגיות המרכזיות של החיים ומשמעותן
האימונים האישיים שאני מלווה בהם את מתאמניי הם כר נרחב להיכרות מעמיקה יותר ויותר עם הסוגיות המרכזיות של החיים שעימן מתמודדים כולנו במידה זאת או אחרת. מהן אותן סוגיות מרכזיות של החיים? אלה הם עמודי התווך שתומכים בחיינו ובאיכותם: מחויבות לעצמי ולסביבה, לקיחת אחריות על חיי ועל הקורה בהם, הערכה עצמית, ביטחון עצמי, דימוי עצמי, ערך עצמי, הצבת גבולות לעצמי ולסביבה, מידתיות-הכול במידה, תלותיות, תשוקה, התלהבות, אופטימיות, אסרטיביות, דחיינות שהיא תוצאה של חוסר מחויבות לעצמך, חוסר לקיחת אחריות על חייך, חוסר מוטיבציה וחוסר משמעת עצמית ושליטה עצמית הכוללות בתוכן הקשבה עצמית, קבלת המציאות, כוח רצון ועבודה קשה - עשיית דברים שמאתגרים אותך ולאו דווקא קלים לך, חריצות, נחישות והתמדה ועוד ועוד...

סוגיות אלה הן שורשי הבעיות כולן והתמודדות עמן תשפר את הביצועים של המתאמן בכל תחומי החיים, ולא רק בפלח החיים שאותו הוא רוצה לשפר. אדם שסובל מדימוי עצמי נמוך לדוגמה, מביטחון עצמי מעורער ומהערכה עצמית נמוכה כאשר ישתפר הדימוי העצמי שלו, יעלה הערך העצמי שלו בעיני עצמו, הביטחון העצמי שלו יגדל וההערכה העצמית שלו תשתפר גם היא. אותו אדם יציג את עצמו אחרת לעולם, ואז העולם יראה אותו אחרת, יתייחס אליו אחרת "אפקט המראה" ו"גורלו" ישתנה – הוא עשוי להתחיל להצליח בכל אשר ירצה. האימון האישי בעיניי הוא תהליך התמודדות עם סוגיות אלה לשם שינוי ושיפור מכלול התפקודים בכל מרחב החיים.

דגש על משמעויות הדברים
באימון האישי אני שמה דגש על משמעות סוגיות מהות החיים שהן קריטיות להתנהלות שלנו בחיינו. אני לומדת את התפיסה של המתאמן, חוקרת לעומק את המצוי בספרות בנושא כל סוגיה וסוגיה ומציגה את המידע למתאמן ואנחנו מבינים כיצד הדברים באים לידי ביטוי בחייו הוא. כן אני נותנת לו תרגילים/מטלות שיצרתי מתוך המידע שליקטתי, סיכמתי ולמדתי – כל מתאמן והסוגיה המתאימה לו ליצירת השינוי והשיפור בחייו. הרחבת אופקים והעמקה זאת עוזרת למתאמן להבין את עצמו, ללמוד על עצמו ולגבש את תפיסותיו לפי מה שמתאים לו לאחר שלמד דברים מאירי עיניים.

למידה לשם העמקה והבנה
באימון האישי שאני מעבירה יש הרבה למידה. למידה שאינה לצרכי רכישת ידע, אלא לשם העמקה במשמעויות השונות של הסוגיות של החיים שאנו מגלים שעלינו לשנות. הבנת המשמעויות שלהן תעזור לנו לשנות את התפיסה/ראיית המציאות שלנו כפי שכותב ד"ר דני לוסקי בספרו "ילדים כמהים לאלוהים": "אתה רואה שכאשר אתה יודע משהו דרך השכל אתה מסלק פחדים שנמצאים בגוף הרגשי וגם הגוף הפיסי יהיה רגוע יותר. מכאן שעבודה דרך מגבלת השכל תניב תוצאה טובה בתחושות שלך וגם בבריאות שלך"* – זהו בדיוק הקשר בין הגוף, הנפש, הרוח והשכל שאליו אני מתכוונת.

הרבה מאד דברים אנחנו פשוט לא יודעים! אנחנו פועלים מתוך חוסר ידיעה כי את הדברים החשובים לא מלמדים אותנו בשום מסגרת של חינוך – לא בבית הספר ואפילו לא באקדמיה. ומהם הדברים החשובים? מהי לקיחת אחריות – מהי משמעותה האמיתית? מהי מחויבות ומשמעותה? מהו ביטחון עצמי ואיך נרכוש אותו? מהי הערכה עצמית וכיצד נעריך את עצמנו והאחרים יעריכו אותנו? מהי מידתיות? מהי הצבת גבולות וכיצד נלמד אותה? מהן ציפיות – שמצפים מאיתנו, שאנו מצפים מעצמנו, שאנו מצפים מהסביבה? מהי רצייה חברתית ולמה היא מתרחשת? מהי אשמה ומהו תהליך התהוותה שלעיתים אנו חשים בה וכיצד נוכל להניח לה – לסלוח לעצמנו, לסלוח לסביבה ולקחת אחריות על חיינו. איננו יודעים שרק אנו הם אלה שיוצרים את המציאות שלנו, ואולי בתת מודע אנחנו כן יודעים זאת, אך מרוץ החיים מונע מאיתנו מלעצור ולהתעמק בדברים.

קריאה ולמידת הנושאים השונים מאירה את עיניי ואני לומדת ומבינה יותר ויותר לעומק את יסודות מהות החיים, ואני מאמינה שזה מה שקורה גם למתאמן. מאמינה וחווה... רואה את הדברים מתרחשים לנגד עיניי וזה סיפוק עצום. כפי שנהג אורי עשת, מורי היקר לשיטת אלכסנדר, לומר: "אין סיפוק יותר גדול מאשר לראות אדם משתנה לך מול העיניים" ואכן זאת גם חווייתי!

אני מאמינה בלמידה, אני מאמינה בשילוב תחושות אישיות ולמידה. היחשפות לדבריהם של חכמים ומלומדים, של בעלי ניסיון מאשרת לנו לעיתים את שאנו חשים ולעיתים מסבירה לנו את תחושותינו, ואז הסיפוק האישי שלנו עצום! אנו לומדים, מבינים, ובעת הצורך גם משתנים. תפיסותינו ואופקינו מתרחבים וזה מאפשר לנו להבין יותר טוב את עצמנו, את העולם סביבנו וכיצד הוא פועל. ד"ר לוסקי מיטיב לתאר את תהליך הלמידה: "מידע הופך לידע כאשר אתה מחובר למידע שקיבלת ומקבל אותו כחלק ממך. כדי להשלים את המעגל יש להפוך את הידע למודע, כאשר אתה תעביר את הידע הזה לאנשים אחרים, תיצור זרימה והמשכיות כמו בטבע, בשלב הזה אתה תהיה מודע לכל המידע שקיבלת. במצב של מודעות, אינך צריך לזכור את המידע כי אתה והמידע הפכתם לתדר אחד, אתה ממוגנט, כמו בצעת התקנה של התוכנה החדשה ועכשיו היא בפעולה"**. זאת בעיניי הלמידה וההוראה שמעמיקה את הלמידה.

משמעותן של המילים
אנו מדברים במילים שלא תמיד אנו מבינים באמת את משמעותן לעומק. אנחנו רוצים לצמוח, אך לא מבינים מהי צמיחה. אנו רוצים להתפתח, ולא יודעים התפתחות מהי, רוצים לשפר את המשמעת והשליטה העצמית ולא ממש יודעים מהם עמודי התווך שלהן ועוד ועוד. באימון האישי אני שמה דגש על המילים שבהן אנו משתמשים ועל המשמעות העמוקה שלהן כדי שנבין המתאמן ואני מהי כוונתו באמת ושנהיה "על אותו גל".

ציוני דרך בעבודה איתי

"לא כולם כמוני" – סובלנות וסבלנות - המשפט שחזר, אורי עשת מורי בקורס הכשרת מורים לטכניקת אלכסנדר, ואמר לי היה: "לא כולם כמוך". זוהי נקודת המוצא שלי בעבודה עם אנשים. "לא כולם כמוני" מה פירושו? שאנשים אחרים חושבים אחרת ממני, נקודת הראות וההתייחסות שלהם לחיים ולקורות אותם שונה משלי, האמונות שלהם שונות, ניסיון החיים שלהם שונה, הכישורים והיכולות שלהם שונים משלי, החוזק הנפשי שלהם אינו כשלי ובקיצור הם שונים, הם לא אני.
"לא כולם כמוני" פירושו להיות סובלנית וסבלנית לכל מי שמגיע אליי, להקשיב לסיפורו, להניח למה שאני חושבת או מבינה, להניח לדעות הקדומות שלי ולניסיון החיים שלי, להיות איתו בסיפור שלו ובקשיים שלו ומהנקודה הנמוכה ביותר שלו להתמודד עם הקשיים שלו כפי שהוא מציג אותם, מתוך האמונות שלו והפחדים שלו ובסופו של דבר לצמוח יחד איתו לכיוון השינוי וההצלחה שלו שהם גם הסיפוק שלי.

אין "נכון" ולא נכון
מהו הנכון? לכל אחד ה"נכון" שלו - ה"נכון" שלי הוא לא בהכרח הנכון של אדם אחר, הנכון נובע מחינוך, מניסיון חיים, מאמונות שרכשנו ואימצנו לעצמנו.
ה"נכון" בעינינו הוא לא תמיד ה"נכון" שטוב לנו, אבל אנחנו לא מבדילים כי זהו דפוס חשיבה/אמונה/הרגל שרכשנו לעצמנו, הוא המוכר לנו ואיתו אנחנו מתנהלים. מכאן שנקודת מוצא נוספת שלי בלימוד ובאימון היא שאין נכון אבסולוטי – מוחלט, מושלם. כל אחד והנכון שלו שאיתו הוא מגיע. השאלה הנשאלת היא האם הנכון הזה מקדם אותו או מעכב אותו, ועל כך אנחנו עובדים באימון. ה"נכון" של המתאמן נוגע לכל תחומי חייו: תפיסת החיים שלו- חיובית או שלילית, השקפותיו וראיית המציאות שבה הוא חי, העשייה היומיומית שלו בהכרה במגבלותיו השונות, הדיבור ושמירה על טוהר המילה, ערנות והקשבה לגופו אשר שולח לו מסרים כל הזמן באמצעות התחושות – כאב, הנאה ואחרות. על המתאמן להיות נכון ומוכן – שתהיה לו נכונות ומוכנות לבחור בעצמו את ה"נכון" והלא נכון שמתאים לו ולשם כך עליו לנפות את ה"נכון" הנרכש שלו מה"נכון" האמיתי הנובע מתוכו, מרצונו, מאמונותיו הפנימיות ומהערכים שלו. לשם כך עליו לקחת אחריות עצמית כדי להגיע למצב שבו יהיה שלם עם דרך החשיבה שלו, העשייה שלו וההתנהלות הכללית שלו בחיי היומיום – שלם עם עצמו ושלם עם סביבתו. "המוכנות... יוצרת ... את ההזדמנות" לקיחת ההזדמנות היא השינוי – זוהי הדרך לשינוי.

אין טוב או רע - למדתי שרק המחשבות שלנו ותפיסת העולם שלנו הן שיוצרות את הטוב ואת הרע בעינינו והן אלה שמכוונות אותנו לעתיד טוב או רע. "לדברים שמתרחשים בחיינו אין כל משמעות מעבר לזו שאנחנו מייחסים להם, הכאב והסבל נובעים רק מהשיפוט שלנו, וכשאנחנו מוותרים על השיפוט ומפסיקים לתייג דברים כחיוביים או כשליליים, ומקבלים אותם בפשטות כהזדמנויות לפיתוח העצמי הגדול ביותר שלנו, החיים שלנו משתנים. אין באמת דבר כזה שנקרא חוויה רעה או אפילו חוויה טובה... באמצעות הדרך שבה אנחנו מפרשים ומעבדים את החוויות של חיינו, אנחנו מעצבים את האישיות שלנו, המחשבות שלנו הן שבוראות את העולם שלנו" (רובין שארמה).

אין "כך צריך" - אין "כך צריך" כי למדתי שעדיף להמעיט בשימוש במילים "צריך, חייב, מוכרח", עדיף להמיר אותן במילים "רוצה, יכול, עשוי". עלינו לשמור על טוהר המילה כי המילים הן הכוח שבעזרתו אנו יוצרים. המילה היא כוח, היא הכוח העומד לרשותנו כדי להתבטא ולתקשר, לחשוב וליצור את האירועים המתרחשים בחיינו. המילים הן הכלי החזק ביותר שניתן לבני אדם, הן כלי של קסם, אך בדומה לחרב-פיפיות, יש בכוחן ליצור את החלום היפה ביותר או להרוס את כל הסובב אותנו. לכן עלינו לשים לב למילים שאנחנו משתמשים בהן ועדיף שתהיינה מילים של העצמה, של אופטימיות – של היש ולא של האין, של חופש ולא של כפייה – רוצה ולא צריך, בוחר ולא חייב, של לקיחת אחריות ולא של האשמה, של עשייה ולא של הימנעות ודחייה – תנסה, אתה יכול ... , של אמון בתלמיד או במתאמן, של עידוד ולא של זלזול וביטול. נשתמש במילים של אהבה, במילים בטוחות נטולות ספק, בעברית רהוטה ובמילים שאינן סלנג, במילים שפונות יותר אל הרגש ופחות אל השכל – מה אתה מרגיש? ולא מה אתה חושב? נימנע מלתת "ציונים" ולהשוות - זה טוב או רע, זה יפה או מכוער. נשים לב למשמעות המילים שיוצאות מפינו, מה הן משאירות בחלל החדר איזו אנרגיה, איזו תחושה – נעימה או מאיימת כי מילה יכולה לבנות ויכולה גם להרוס. גם לומר "לא רוצה" אפשר לומר בצורה רכה יותר – אפשר לומר "לא מתאים לי, לא כרגע...". המילים הן אנרגיה, הן קסם ונועדו כדי לחלוק את אהבתנו – אהבה אנושית - אהבתנו לעצמנו ואהבתנו לזולת שמגיע אלינו.
אני יוצאת מנקודת מוצא שעלינו לעשות מה שאנחנו רוצים ופחות מה שאנחנו צריכים או שאחרים החליטו בשבילנו שאנחנו חייבים. ואת אלו שצריך ואנחנו לא כל כך רוצים לעשות את ה"צריך" אפשר להפוך ל"רוצה" כשאנחנו חושבים לשם מה אנחנו עושים אותם ומהי תועלתם לנו או לסובבים אותנו. לרכך את ה"צריך" באמצעות המחשבה ולגרום לכך שנעשה את הדברים מרצון.

אין "לא נעים" ו-"מה יגידו" – הכול נמצא אצל האדם, כל שעלינו לעשות הוא לדלות ולהציף את המידע המצוי בתוכו.

אימון אישי להתמודדות עם כאב כרוני פיזי ונפשי
הכאב כמורה – מה הוא רוצה ללמד אותנו? לאיזה שינוי הוא מכוון אותנו?
זאת נגלה יחדיו באימון האישי שאני מציעה, נבין, נלמד, נפיק לקחים ונפנה לדרך חדשה עם הרבה פחות כאב או בלעדיו.

הערך המוסף שאני מקנה למתאמן בתהליך האימון האישי והשינוי
מתאמן שמגיע אליי לאימון עובר תהליך עמוק של למידה לשם שינוי. חקירה לעומק של המהות שלו – מי אני? מהן המטרות שלי בחיים? מהן סוגיות החיים הדורשות חיזוק ומשמעותן ועוד ועוד. כאשר הוא מגלה מי הוא וכיצד הוא פועל הוא יכול להתחיל בתהליך של שינוי, צמיחה והתפתחות שיובילו אותו למימוש מטרותיו בחיים.

מתאמן שמגיע אליי גם לשיטת אלכסנדר וגם לאימון האישי לומד לזהות את הרגליו השגויים הן בגוף הפיזי והן בתחומי החיים האחרים ולשנות אותם – הוא עובר תהליך כולל של שינוי התנאים שבהם הוא פועל ומקבל כלים לחזור לשלמות שהייתה לו בלידתו ושאותה איבד לאורך השנים.

כי

כשאנחנו משנים את התנאים שבהם אנחנו פועלים הדברים משתנים "כך מעצמם"

 

קשה לכם? אינכם מצליחים להגשים את המטרות והחלומות שלכם? אתם רוצים יותר?

בואו אליי

כדאי לכם!


התקשרו אליי או כתבו מייל לקביעת שיעור בשיטת אלכסנדר, אימון אישי או שניהם בהוד השרון,
ובואו!

טל: 054-6305672
דואל:
גילעד סטודיו לשיטת אלכסנדר ולאימון אישי - אתי סהר
הוד השרון

* לוסקי, דני. (2009). ילדים כמהים לאלוהים: סולם המעלות הטובות לצמיחה אישית ומקצועית. קציר: משוב טבע הנפש, עמ' 39.

** לוסקי, דני. (2009). ילדים כמהים לאלוהים: סולם המעלות הטובות לצמיחה אישית ומקצועית. קציר: משוב טבע הנפש, עמ' 64.


^ לראש הדף


 
     מאמרים:
חיפוש:
     התפתחות אישית
     שינוי הרגלים
     יציבה לקויה
     עמידה זקופה
     הליכה טבעית
     כאבי גב
     פריצת דיסק
     עקמת
     כאבי צוואר
     פגיעות ברך
     שיווי משקל
     ישיבה ארוכת שעות
     עבודה מול מחשב
     בעיות נשימה
     הריון ולידה
     ילדים ומתבגרים
     חגורת כתפיים
     צרכים ייחודיים
     גיל הזהב
     כאב כרוני
     לחץ וחרדת בחינות
     אוסטאופרוזיס
     אסתמה
     דלקת פרקים
     פרקינסון
     כושר גופני
     ריקוד, דרמה וספורט
     לספורטאים
     לטיפול בפגיעות ספורט
     מוזיקאים ונגנים
     למשתמשים בקול
     הפרעות בדיבור וגמגום
     כלי עזר למטפלים
     השלמה לשיטות אחרות
     טיפים בשיטת אלכסנדר
     איך נסביר את השיטה?