ספרי השלישי: "כואב, אבל פחות: מדריך מעשי להתמודדות עם כאב" - יצא לאור! פרטים במה חדש           •            ספרי השני: "מכאב לצמיחה: מדריך לשינוי והצלחה" - יצא לאור! פרטים במה חדש?           •            מאמר חדש בדף המאמרים: איך נסביר את שיטת אלכסנדר לסביבה?           •            בדף הבית סרטון על אודות שיטת אלכסנדר והאימון האישי, בדף הספרות ראיון בערוץ 2 על אודות ספרי הראשון           •            אני מציעה אימון אישי להתמודדות עם כאב - פרטים במה חדש?           •            בהוד השרון - שילוב של שיטת אלכסנדר עם האימון האישי (קואצ'ינג) - פרטים במה חדש?           •            בספרי "מפריצת דיסק לפריצת דרך : ממשבר להתחלות חדשות" טיפים לשינוי איכות חייכם - מכאב להחלמה, ממשבר להתחלה חדשה ולהיות מאושרים - פרטים במה חדש?           •            הרצאות - סיפורי האישי, הדגמות והתנסות בשיטת אלכסנדר ושילובה עם האימון האישי           •           
 


מאמרים




אסתמה – שיטת אלכסנדר יכולה לעזור


קשה לכם לנשום? יש לכם אסתמה? אתם תלויים במשאפים? שיטת אלכסנדר מציעה משהו אחר!
הגדרה אחרת לתסמיני המחלה וראייה קצת שונה בטיפול בה. מעניין אתכם? המשיכו וקראו...

מחלת האסתמה מהי?

אסתמה היא מחלה המאופיינת בחסימה של מערכת הנשימה בעקבות רגישות-יתר של הסמפונות. במחלה זאת היצרות הסמפונות, הליחה הרבה שמצטברת בהן והבצקת המקומית בדפנותיהן חוסמות את דרכי הנשימה לזרימת אוויר. החסימה מקשה על תהליך הנשימה ובמיוחד על הנשיפה, הנשיפה הופכת מתהליך פסיבי לתהליך אקטיבי שדורש את הפעלת שרירי הנשיפה. כתוצאה מהקושי לנשום נשמעים מפי החולה קולות צפצוף, והוא חש קוצר נשימה ותחושת חנק.

אימון גופני עשוי לתרום

תהליך אימון גופני עשוי לגרום לשיפור ניכר ביכולתו הגופנית ובכושרו הפיזי של חולה האסתמה. לפעילויות גופניות הדורשות הפעלת חלק הגוף העליון יש ערך רב בשמירת היציבה ותיקון עיוותי גב הקיימים אצל חולי אסתמה רבים (נייס, ענבר, 2003). זהו ההסבר המקובל המופיע בספרות.

אסתמה היא תוצאה מורגלת להרגשה של חוסר האפשרות לנשום

מנקודת מבטה של טכניקת אלכסנדר הסימפטומים של מחלת האסתמה הם תוצאה של תגובה מורגלת ושגויה להרגשה של חוסר האפשרות לנשום. כלומר הבעיה האמיתית של חולי האסתמה היא לא העובדה הפיזית של איברי נשימה מוצרים או אפילו מודלקים, אלא התגובה להרגשה של קוצר הנשימה היא שגורמת להם להצר את דרכי הנשימה עוד יותר בניסיון לשאוף יותר.

איך זה קורה?

שני תסמינים שקיימים תמיד בהתקפת אסתמה הם: הראשון - דרכי הנשימה מוצרים ומקשים על האוויר לזרום דרכם והשני - החולה מתאמץ באופן קבוע לנשום יותר אוויר. בראייתה של שיטת אלכסנדר התגובה המורגלת להרגשת קוצר הנשימה היא שגורמת לחולה להצר עוד יותר את דרכי הנשימה בניסיונו לנשום יותר. אם במקום זאת היה עוצר ונמנע ממאמץ לנשום, הבעיה הייתה נפתרת מאליה מיד כי מעברי הנשימה שלו היו נרגעים ומתרחבים והיו מאפשרים לשרירי הנשימה להשתחרר ולאפשר לאוויר הישן לצאת החוצה ולפנות מקום לאספקת אויר טרי.

הערכת תחושה לקויה

תחושתו של חולה האסתמה לגבי מה שעליו לעשות במצב כזה כדי לנשום הוא הדבר העיקרי שמתערב בנשימה. כדי להפסיק להתערב בנשימה עליו לעצור את הניסיונות לנשום, למרות שאז ירגיש כאילו שנשימתו נעצרה, וכי אם לא יעשה משהו מיד לא יהיה בין בחיים עוד. להערכת העוסקים בשיטת אלכסנדר הבעיה שיש לחולה, ואשר אליה הוא אינו מודע היא תחושה לקויה לגבי הנשימה שלו, זהו חוש תנועה שבמצבים מסוימים עלול להיות בלתי אמין לחלוטין ואשר מוכר בטכניקה כהערכת תחושה לקויה.

שיטת אלכסנדר מלמדת להכיר בתחושה לקויה זאת ולפתור אותה.

להרגיע את הנשימה ולהיפטר מהנטייה לנשימת יתר

דעה רווחת של ד"ר Buteyko הרוסי היא שהצרות דרכי הנשימה נוצרת בגלל חוסר של דו-תחמוצת הפחמן בדם כתוצאה מנשימת יתר - עלייה במשך ובקצב הנשימה שגורמת לעתים לסחרחורת (hyperventilation) וכי תופעה זאת עלולה להתרחש בכל מאמץ לנשום.

"התרופה" שמציעה שיטת אלכסנדר היא להרגיע את הנשימה, להיפטר מהנטייה לנשימת יתר כדי לאפשר לדו-תחמוצת הפחמן לחזור לרמה הנורמלית והמאוזנת שלו.

לימוד ויישום עקרונות הטכניקה לזיהוי ההרגל השגוי אשר במקרה של אסתמה זהו המאמץ לנשום יותר בתגובה להרגשת קוצר הנשימה, לעצור ולהשהות את ההרגל הזה, לתת הוראה לגוף לא לנשום במאמץ נוסף, אלא להרגע ולאפשר לנשימה להשתחרר עשוי לסייע לכם בהתמודדות עם מחלת האסתמה.

אין אתם יכולים לעשות זאת לבד כי יש לכם מכשול קטן, והוא הערכת תחושה
שלעיתים עלולה להיות לא אמינה
מורה לשיטת אלכסנדר יכול לעזור לכם לשפר אותה!

מעוניינים?
התקשרו אליי או כתבו מייל לקביעת מועד לשיעור בהוד השרון
 ובואו!

טל: 054-5305672
דואל: [email protected]
גילעד סטודיו לשיטת אלכסנדר ולאימון אישי - אתי סהר
 הוד השרון



פורסם ב‏יום ראשון ‏01 ‏ינואר ‏2006

^ לראש הדף


 
     מאמרים:
חיפוש:
     התפתחות אישית
     שינוי הרגלים
     יציבה לקויה
     עמידה זקופה
     הליכה טבעית
     כאבי גב
     פריצת דיסק
     עקמת
     כאבי צוואר
     פגיעות ברך
     שיווי משקל
     ישיבה ארוכת שעות
     עבודה מול מחשב
     בעיות נשימה
     הריון ולידה
     ילדים ומתבגרים
     חגורת כתפיים
     צרכים ייחודיים
     גיל הזהב
     כאב כרוני
     לחץ וחרדת בחינות
     אוסטאופרוזיס
     אסתמה
     דלקת פרקים
     פרקינסון
     כושר גופני
     ריקוד, דרמה וספורט
     לספורטאים
     לטיפול בפגיעות ספורט
     מוזיקאים ונגנים
     למשתמשים בקול
     הפרעות בדיבור וגמגום
     כלי עזר למטפלים
     השלמה לשיטות אחרות
     טיפים בשיטת אלכסנדר
     איך נסביר את השיטה?