ספרי השלישי: "כואב, אבל פחות: מדריך מעשי להתמודדות עם כאב" - יצא לאור! פרטים במה חדש           •            ספרי השני: "מכאב לצמיחה: מדריך לשינוי והצלחה" - יצא לאור! פרטים במה חדש?           •            מאמר חדש בדף המאמרים: איך נסביר את שיטת אלכסנדר לסביבה?           •            בדף הבית סרטון על אודות שיטת אלכסנדר והאימון האישי, בדף הספרות ראיון בערוץ 2 על אודות ספרי הראשון           •            אני מציעה אימון אישי להתמודדות עם כאב - פרטים במה חדש?           •            בהוד השרון - שילוב של שיטת אלכסנדר עם האימון האישי (קואצ'ינג) - פרטים במה חדש?           •            בספרי "מפריצת דיסק לפריצת דרך : ממשבר להתחלות חדשות" טיפים לשינוי איכות חייכם - מכאב להחלמה, ממשבר להתחלה חדשה ולהיות מאושרים - פרטים במה חדש?           •            הרצאות - סיפורי האישי, הדגמות והתנסות בשיטת אלכסנדר ושילובה עם האימון האישי           •           
 


מאמרים




לימוד שיטת אלכסנדר - תהליך התפתחות אישית


אמרה לי תלמידה שלי בסוף השיעור: "אני לא באה בגלל כאבי הגב, אני באה בגלל התהליך הנפשי, אני מרגישה שמתרחשים בי תהליכים נוספים", עניתי לה כי כאשר היא תמשיך ותתפתח נפשית גם כאבי הגב יפחתו ויש סיכוי שייעלמו.

מה הקשר של כאבי הגב לנפש?

נשאלת השאלה: מה הקשר של כאבי הגב לנפש? והרי הגב כואב לה, והיא עברה ניתוח שבו נכרתו שני הדיסקים שפרצו ! וכפי שאמר לי המנתח לפני הניתוח הראשון שלי: "קלקול מכני מתקנים בדרך מכנית" – האם הקלקול הזה בגב שלה לא היה מכני גם הוא?

הגוף שלנו אינו מכונה, והוא אינו מתקלקל מכנית

התשובה לשאלות אלה היא כי הגוף שלנו אינו מכונה, והוא אינו מתקלקל מכנית. הגוף שלנו מורכב מהגוף הפיזי, מהנפש, מהרוח ומהשכל ואי אפשר להפריד ביניהם – ה"קלקול" מתחיל בנפש, עומסים נפשיים, מתחי היומיום וההישרדות נאגרים בנפש, ואני מדמה את הנפש לכוס שכאשר התמלאה היא מתחילה לגלוש, ולאן היא גולשת? היא גולשת לגוף הפיזי, ואז מתחילים ה"קלקולים" הפיזיים – המכאובים השונים...

אפשר לתקן !

כפי שקלקלנו – כך אנחנו יכולים גם לתקן. בשיטת אלכסנדר אנחנו מתניעים את תהליך ההתפתחות האישית באמצעות הגוף הפיזי,אנחנו עובדים על התנועות הבסיסיות של חיי היומיום לשינוי הרגלי התנועה שלנו, דרך שינוי זה אנחנו נכנסים לתהליך התפתחות אישית שבו שלב אחר שלב אנחנו מתקלפים מהקליפות שעוטות עלינו - מ"חומות המגן" שעטינו עלינו במשך השנים כדי לשרוד בחברה, בחינוך, בערכים ובנורמות שהוכתבו לנו. כאשר קליפות אלה מתקלפות אנחנו לאט לאט מגלים מי אנחנו באמת, מהם הכישורים שלנו, מהן הדעות שלנו ובמה אנחנו מאמינים. אדם צריך להיות אמיץכדי להיות הוא עצמו בחברה של היום, את האומץ הזה אנחנו מקבלים ככל שאנחנו מתחזקים בעבודה בשיטת אלכסנדר.

לומדים לעזוב

בשיטת אלכסנדר אנחנו לומדים לעזוב – להניח - to let go . אנחנו לומדים תחילה להניח למתח השרירים המיותר שבגופנו, וכאשר אנחנו מניחים לגוף הפיזי אנחנו לומדים גם להניח למחשבות הטורדניות אשר מכילות בעיקר פחדים וחרדות, מאמצים למצוא חן ולרצות, להצטיין ולהצליח במושגים של החברה ולא במושגינו שלנו, ואשר בהן עוסק מוחנו ללא הרף, הן שגורמות לנו בסופו של דבר לנזקים הן נפשיים והן פיזיים. כאשר אנחנו לומדים להניח למחשבות טורדניות אלה, אנחנו נרגעים, הרבה שקט נכנס לגופנו ולנפשנו, ואנחנו פועלים ממקום של חופש פנימי שאין בו לחץ או פחד ויש בו הרבה אהבה - אהבה אנושית - לזולת, לטבע, למוזיקה ולכל מה שנעלה בדעתנו.

מצב של "אין מחשבה"

אמרה לי תלמידה אחרת בעת שעבדנו על השולחן כי היא מרגישה כבמדיטציה. תשובתי הייתה כי במצב הזה של עזיבה הגוף שלנו נמצא במצב של מדיטציה של "להיות ולא להיות" של "אין מחשבה" מזדמנת, וככל שהגוף נרגע וככל שנעזוב ונניח לו יותר, כן נוכל להניח למחשבות יותר ויותר והחופש שבנו, השמחה הפנימית, הביטחון העצמי וכוחנו יגדלו. תפיסת עולמנו תיעשה חיובית הרבה יותר והאופטימיות שלנו תגדל.

תהליך של שינוי אמיתי

זהו תהליך התפתחות אישית שאני עברתי ועוברת מאז ש"נתקעתי" במצב של "אי כושר ישיבה" - תהליך שהוא בהחלט אפשרי אשר בעקבותיו שינוי אמיתי – שינוי ביציבה, שינוי בהתנהלות היומיומית, שיפור בכאב ושינוי בהתייחסות אליו, שינוי בסדרי העדיפויות בחיים לפרופורציות המאוזנות, שינוי בהתייחסות לעצמי ולסביבתי, שינוי לסבלנות ולסובלנות הרבה יותר גדולות, ובאופן כללי שינוי לשיפור הבריאות ואיכות החיים שלנו .

לימוד שיטת אלכסנדר לאורך 3 שנים בקורס הכשרת מורים האיץ את תהליך התפתחות זאת אצלי, גיליתי את כישוריי שלא שמתי לב לקיומם, אזרתי אומץ להיות מי שאני ולהביע את דעותיי גם אם הן נוגדות את ה"כך צריך" החברתי ולמדתי לעשות רק את מה שאני רוצה - לא קיים אצלי היום המושג צריכה...וכשאני מסתכלת על עיסוקיי כיום הם שונים לגמרי מעיסוקיי בעבר, ויש לי הרבה יותר סיפוק מהם.

גם אתם יכולים !

התקשרו אליי או כתבו מייל לקביעת מועד לשיעור בהוד השרון,
ובואו!

טל: 054-6305672

דואל: [email protected]
גילעד סטודיו לשיטת אלכסנדר ולאימון אישי - אתי סהר
 הוד השרון



פורסם ב‏שבת ‏02 ‏מאי ‏2009

^ לראש הדף


 
     מאמרים:
חיפוש:
     התפתחות אישית
     שינוי הרגלים
     יציבה לקויה
     עמידה זקופה
     הליכה טבעית
     כאבי גב
     פריצת דיסק
     עקמת
     כאבי צוואר
     פגיעות ברך
     שיווי משקל
     ישיבה ארוכת שעות
     עבודה מול מחשב
     בעיות נשימה
     הריון ולידה
     ילדים ומתבגרים
     חגורת כתפיים
     צרכים ייחודיים
     גיל הזהב
     כאב כרוני
     לחץ וחרדת בחינות
     אוסטאופרוזיס
     אסתמה
     דלקת פרקים
     פרקינסון
     כושר גופני
     ריקוד, דרמה וספורט
     לספורטאים
     לטיפול בפגיעות ספורט
     מוזיקאים ונגנים
     למשתמשים בקול
     הפרעות בדיבור וגמגום
     כלי עזר למטפלים
     השלמה לשיטות אחרות
     טיפים בשיטת אלכסנדר
     איך נסביר את השיטה?