ספרי השלישי: "כואב, אבל פחות: מדריך מעשי להתמודדות עם כאב" - יצא לאור! פרטים במה חדש           •            ספרי השני: "מכאב לצמיחה: מדריך לשינוי והצלחה" - יצא לאור! פרטים במה חדש?           •            מאמר חדש בדף המאמרים: איך נסביר את שיטת אלכסנדר לסביבה?           •            בדף הבית סרטון על אודות שיטת אלכסנדר והאימון האישי, בדף הספרות ראיון בערוץ 2 על אודות ספרי הראשון           •            אני מציעה אימון אישי להתמודדות עם כאב - פרטים במה חדש?           •            בהוד השרון - שילוב של שיטת אלכסנדר עם האימון האישי (קואצ'ינג) - פרטים במה חדש?           •            בספרי "מפריצת דיסק לפריצת דרך : ממשבר להתחלות חדשות" טיפים לשינוי איכות חייכם - מכאב להחלמה, ממשבר להתחלה חדשה ולהיות מאושרים - פרטים במה חדש?           •            הרצאות - סיפורי האישי, הדגמות והתנסות בשיטת אלכסנדר ושילובה עם האימון האישי           •           
 


מאמרים




חגורת כתפיים חלשה ויציבה לקויה אצל ילדים


ילדכם יושב כל היום מול המחשב? כל היום הוא מדבר בטלפון? בסלולרי?

זהירות ! התוצאה עלולה להיות גב שפוף, כתפיים שמוטות וכתוצאה מכך קושי בכתיבה ובשמירת היציבה בכיתה.

למה זה קורה ומה עושים?

ממשיכים וקוראים את המאמר...בהמשך תמצאו את התשובה מנקודת מבטה של טכניקת אלכסנדר.

תסמונת המאפיינת את דור המחשב והטלפונים הסלולריים

במוסף 24 שעות של העיתון "ידיעות אחרונות" פורסמה לאחרונה כתבה אודות ילדים אשר להם חגורת כתפיים חלשה ורפויה. זוהי תסמונת המאפיינת את דור המחשב, המשחקים האלקטרוניים והטלפון הסלולרי .

הסימפטומים של התופעה

אותם ילדים מתקשים לכתוב ונמנעים מכתיבה, מרבים לשמוט את העיפרון, משתרעים בעייפות על השולחן, לא מצליחים להעתיק מהלוח, מסתובבים בלי הפסקה ונעים בחוסר חשק בכיסא. מורים מעידים כי לפעמים כמעט 50 אחוז מהתלמידים מתקשים לשמור על יציבה, רבים מהם תזזיתיים, צורת העמידה שלהם רפויה וגבם כפוף, מה שמוביל לעיתים גם לפגיעה בדימוי העצמי, לחוסר ריכוז, לחוסר ביטחון ולעצבנות.

תגובת הסביבה

ההורים חושבים שהם עצלנים, המורים חושדים שהם סובלים מבעיות קשב וריכוז, מפרשים את התזזית של הילדים האלה כבעיית חוסר שקט או חוסר ריכוז אצל התלמיד, וממליצים לקחת את הילד לאבחון. מומחים ואנשי חינוך מדווחים על עלייה מבהילה של 25 אחוז במספר התלמידים הסובלים מהתופעה. האשמה מוטלת על הרביצה הממושכת מול המחשב והטלוויזיה.

הצעדים הננקטים לפתרון הבעיה

בשיעורי חינוך גופני עושים המורים מאמץ לתת פתרונות לבעיה ויש כוונה להביא בפני התלמידים הרצאות אודות "חשיבות הפעילות הספורטיבית והיציבה הנכונה".
המורים קוראים לגלות ערנות כדי לאתר תלמידים הסובלים מהבעיה. תלמידים אלה מקבלים תרגילים מתאימים כדי לחזק את חגורת הכתפיים שלהם,הוראה מתקנת וריפוי בעיסוק.

מומחים מעידים כי כל הילדים הסובלים מבעיות קשב וריכוז מאופיינים גם בחגורת כתפיים חלשה ולהפך.

איך מזהים ילד הסובל מחגורת כתפיים חלשה?

לדעתם של המומחים השונים, הסימנים החיצוניים הבולטים ביותר אצל ילדים אלו הם הליכה בגב כפוף, ישיבה רפויה והתמרחות על השולחן - בכיתה ובבית. ההסבר הוא שחוסר היכולת למצוא תנוחה נוחה מוציא את התלמיד מריכוז וגורם לו להתעייף במהירות.
ילדים עם מתח נמוך בחגורת הכתפיים מאופיינים בחוסר יציבות וחוסר שקט, שבא לידי ביטוי בתנועה מתמדת כיוון שחגורת הכתפיים לא מייצבת אותם. ילדים אלה מתקשים בישיבה ממושכת ומתקשים לשמור על ראש מורם וגב זקוף. אחת התופעות הבולטות ביותר בקרב ילדים בעלי חגורת כתפיים חלשה היא פגיעה במיומנויות הכתיבה והציור, הם משקיעים מאמץ רב כדי לייצב את הידיים דבר שגורם להתעייפות מהירה וקושי להתמיד במשימה.

הגורמים לבעיה

אורח החיים הפסיבי של הילדים - קשה לשכנע את הילדים לעסוק בפעילות ספורטיבית, הם רובצים כל היום מול הטלוויזיה, יושבים מול המחשב או מדברים כל הזמן בטלפון. כל הקשרים החברתיים שלהם מתבצעים דרך הטלפון והמחשב.

נקודת המבט של שיטת אלכסנדר

ילדינו נולדו עם כל התנאים להשתמש נכון בגופם, ולראייה ילדים קטנים קומתם זקופה ותנועתם היא קלה וחופשית. אבל עם השנים התנאים האופטימלים האלה מתקלקלים כאשר הילדים מתאימים את עצמם לתנאי הסביבה שמקיפה אותם, החל בישיבה ארוכת שעות מול המחשב, מול הטלוויזיה ובכיתה על כיסאות מול שולחנות שלא תמיד מתאימים להם פיזית, הם סוחבים על גבם ילקוטים כבדים ביחס למשקלם אשר גורמים לגבם להתכופף ולחגורת הכתפיים להיחלש.

חגורת כתפיים חלשה ויציבה לקויה אצל אותם ילדים הם תוצאה של הרגלים שהם סיגלו לעצמם, ומסתבר מהתוצאות שהם שגויים. הרגלים שגויים אלו תופסים את מקומם של ההרגלים האינסטינקטיביים הטבעיים עמם נולדו. הוראה להזדקף ולשבת "כמו שצריך" לא תעזור, כי רב כוחם של ההרגלים האלה להם רגיל הילד ואיתם הוא מרגיש בנוח.

תרגילים לחיזוק חגורת הכתפיים בראייתה של טכניקת אלכסנדר עלולים להרע את המצב כי כתפיים רפויות ושמוטות הן תוצאה של הרגל שרכש הילד להפעיל מתח שרירים גדול מידי על חגורת הכתפיים, דבר שגורם להחלשתם. תרגילי ספורט וחיזוק שרירים אלו מוסיפים מתח לאותם שרירים שבלאו הכי עובדים כבר חזק מדי והתעייפו, ולכן הם שמוטים, והתוצאה עלולה להיות הפוכה מזו שציפינו לה.

טכניקת אלכסנדר יכולה לעזור

בשיעור לטכניקת אלכסנדר ילמד הילד לחזור להרגליו הטבעיים-אינסטינקטיביים, הוא ילמד לזהות את ההרגלים השגויים שלו ולתקנם, ועל ידי כך לשפר את יציבתו. לימוד הטכניקה מתקיים על התנועות הבסיסיות השגרתיות של חיי היומיום: ישיבה וקימה מכיסא, עמידה, הליכה, התכופפות ושכיבה. בתרגול מתמיד יחזרו הילדים לתנועתם הראשונית, קומתם תזדקף והיציבה שלהם תשתפר. לימוד הטכניקה בהתמדה מעורר את האינסטינקטים המולדים הטבעיים שלנו שקיימים בתוכנו, ואנו לומדים לחזור אליהם, ואז גם כאשר ישב הילד ישיבה ארוכת שעות מול המחשב הוא יישב בתנוחה הנכונה לטבעו ולגופו ולא יזיק לחגורת הכתפיים שלו.

גוף-נפש חד הם

היות שהגוף והנפש חד הם יש סיכוי גדול שכתוצאה מחזרה להרגלי היציבה המולדים תשתפרנה גם כל הבעיות שתוארו בכתבה: בעיות קשב וריכוז, עייפות, כתיבה מסורבלת ואיטית וכדומה, אשר בחלקן מעידים המומחים שמקורם ביציבה לקויה של הילדים.

רוצים לנסות לעזור לילדכם ?
זוהי חובתכם כהורים !

התקשרו אליי או כתבו מייל לקביעת מועד לשיעור בהוד השרון
ובואו עם הילד

טל: 054-6305672
דואל: [email protected]
גילעד סטודיו לשיטת אלכסנדר ולאימון אישי - אתי סהר
 הוד השרון

הערה:

תגובה לכתבה בנושא: "נפגעי מסך", במדור 24 שעות ב"ידיעות אחרונות" מה- 13.9.2005



פורסם ב‏יום ראשון ‏01 ‏ינואר ‏2006

^ לראש הדף


 
     מאמרים:
חיפוש:
     התפתחות אישית
     שינוי הרגלים
     יציבה לקויה
     עמידה זקופה
     הליכה טבעית
     כאבי גב
     פריצת דיסק
     עקמת
     כאבי צוואר
     פגיעות ברך
     שיווי משקל
     ישיבה ארוכת שעות
     עבודה מול מחשב
     בעיות נשימה
     הריון ולידה
     ילדים ומתבגרים
     חגורת כתפיים
     צרכים ייחודיים
     גיל הזהב
     כאב כרוני
     לחץ וחרדת בחינות
     אוסטאופרוזיס
     אסתמה
     דלקת פרקים
     פרקינסון
     כושר גופני
     ריקוד, דרמה וספורט
     לספורטאים
     לטיפול בפגיעות ספורט
     מוזיקאים ונגנים
     למשתמשים בקול
     הפרעות בדיבור וגמגום
     כלי עזר למטפלים
     השלמה לשיטות אחרות
     טיפים בשיטת אלכסנדר
     איך נסביר את השיטה?