ספרי השלישי: "כואב, אבל פחות: מדריך מעשי להתמודדות עם כאב" - יצא לאור! פרטים במה חדש           •            ספרי השני: "מכאב לצמיחה: מדריך לשינוי והצלחה" - יצא לאור! פרטים במה חדש?           •            מאמר חדש בדף המאמרים: איך נסביר את שיטת אלכסנדר לסביבה?           •            בדף הבית סרטון על אודות שיטת אלכסנדר והאימון האישי, בדף הספרות ראיון בערוץ 2 על אודות ספרי הראשון           •            אני מציעה אימון אישי להתמודדות עם כאב - פרטים במה חדש?           •            בהוד השרון - שילוב של שיטת אלכסנדר עם האימון האישי (קואצ'ינג) - פרטים במה חדש?           •            בספרי "מפריצת דיסק לפריצת דרך : ממשבר להתחלות חדשות" טיפים לשינוי איכות חייכם - מכאב להחלמה, ממשבר להתחלה חדשה ולהיות מאושרים - פרטים במה חדש?           •            הרצאות - סיפורי האישי, הדגמות והתנסות בשיטת אלכסנדר ושילובה עם האימון האישי           •           
 


מאמרים




שיטת אלכסנדר גם לילדים בעלי צרכים ייחודיים


מרפלקסים "פרימיטיביים" לתנועות רצוניות

לתינוק בן-יומו אין שליטה בתנועות הרצוניות והוא מגיב לגרויי הסביבה באמצעות הרפלקסים הראשוניים ה"פרימיטיביים". בששת החדשים הראשונים של חייו מתחיל להתפתח מרכז מערכת העצבים שלו, ואזורים יותר מתוחכמים של המוח מתחילים לתפוס את מקומם של הרפלקסים הפרימיטיביים ומתפתחים במקומם דפוסים בוגרים של תגובה – רפלקסים של יציבה. את הרפלקסים האלה מווסתים מרכזים יותר גבוהים של המוח המעורבים בהוצאה לפועל של התנועות הרצוניות. רק כאשר הרפלקסים של היציבה תופסים את מקומם של הרפלקסים הפרימיטיביים מתחיל התינוק לשלוט בגופו ובתנועותיו.

ילד אשר לו שיתוק מוחין

במקרה של ילד אשר לו שיתוק מוחין לא מתקיימת ההעברה מהרפלקסים הפרימיטיביים לרפלקסים של היציבה, והתנועות נשארות אקראיות ובלי שליטה.

קשיים בתנועות הרצוניות של הגוף

חלק מהילדים נכשלים בהשגת השליטה המלאה הזאת בששת החודשים הראשונים של חייהם וממשיכים לגדול בצורה שבה חלק מהרפלקסים הפרימיטיביים נשארים והרפלקסים של היציבה לא מתפתחים במלואם. ילדים אלה אינם משותקי מוחין, אבל יש להם קשיים גדולים בדפוס התנועות הרצוניות כי הגוף נשאר תחת ההשפעה של התגובה הלא רצונית.

שיפור הערכת התחושה

רפלקסים פרימיטיביים שנשארו עלולים להשפיע על הערכת התחושה של הילד ולגרום לו לרגישות מוגזמת בתחומים מסוימים או לחוסר רגישות באחרים, וכן להשפיע על הזרועות והרגליים, על תפקוד העיניים, תפיסת המרחב, שיווי המשקל ותהליך קבלת המידע באמצעות השמיעה.

בלימוד טכניקת אלכסנדר עשויה להשתפר הערכת התחושה של הילד, רגישותו עשויה להתאזן, שיווי המשקל והקואורדינציה יגדלו והוא יתפקד בצורה יותר טובה.

אפשרות לשיפור פעילות המוח הקטן

טכניקת אלכסנדר מתמקדת בצוואר שהוא גם המיקום של שני רפלקסים פרימיטיביים חשובים.

היא עשויה לסייע לשיפור פעילות המוח הקטן שהוא חלק במוח שקשור לדיסלקציה ול-ADD .

המוח הקטן הוא אזור במוח שתפקידו העיקרי הוא שילוב הערכת התחושה עם הפעילות המוטורית. המוח הקטן קולט גרויים ומעבד מידע לגבי מיקום הגוף ביחס למרחב, הוא שולח את המידע לשרירים ומניע אותם לפעול ומקבל בחזרה מידע מהשרירים ומהגידים על שינויים בתוך האורגניזם באמצעות קולטני התמצאות. בפעילות תקינה של המוח הקטן יתאפשרו תנועות מתואמות בין חלקי הגוף בקואורדינציה וישמר שיווי המשקל.

פגיעה במוח הקטן לא תגרום בהכרח לשיתוק מוחין, אך היא יכולה להתבטא בהפרעות בתנועה העדינה, בשיווי המשקל, ביציבה ובלמידה המוטורית.

שיפור בתאום בין המחשבות והפעולות המוטוריות – שיטת אלכסנדר עשויה לעזור

המחקר המודרני הוכיח שלמוח הקטן יש תפקיד חשוב בהבנת הפונקציות הקוגניטיביות כולל ערנות, הקשבה, תהליך לימוד שפה, מוזיקה וגרויי תחושה שקשורים להערכת זמן.

באמצעות טכניקת אלכסנדר לומדים להניע את הגוף בשליטה של המחשבה באופן שדורש למידה של משמעת מנטלית- שכלית ברמה מסוימת.

הגוף הוא אורגניזם מאד מסובך ששולח הרבה מאד רסיסי מידע למוח. במידה שהמוח הקטן אינו מפותח מספיק כדי להתמודד עם כל המידע שנכנס במהירות ומציף אותו המוח עלול להתעלם מהמסרים שהגוף שולח לו, דבר שעלול לגרום להתנהגות מגושמת ומרושלת של הילד.

בלימוד שיטת אלכסנדר עשויה להתעורר ערנותו של הילד למסרים שהגוף שולח ובעזרת המסרים החשיבתיים שילמד הילד והנחיית הכיוונים יתמודד עם מסרי גופו באופן מודע.

לילדים בעלי צרכים מיוחדים מאד מומלצת הפעילות הגופנית. שיטת אלכסנדר היא פעילות גופנית מסוג אחר – כדאי לכם להוסיף אותה לרשימת הפעילויות של ילדכם - היא עשויה לעזור לו.

התקשרו אליי או כתבו מייל לקביעת מועד לשיעור בהוד השרון 
 ובואו!

טל: 054-6305672
דואל: [email protected]
גילעד סטודיו לשיטת אלכסנדר ולאימון אישי - אתי סהר
הוד השרון

הערה: הסתייעתי במידע שבאתר האינטרנט http://www.myomancy.com/2005/08/alexander_techn.html



פורסם ב‏יום חמישי ‏05 ‏ינואר ‏2006

^ לראש הדף


 
     מאמרים:
חיפוש:
     התפתחות אישית
     שינוי הרגלים
     יציבה לקויה
     עמידה זקופה
     הליכה טבעית
     כאבי גב
     פריצת דיסק
     עקמת
     כאבי צוואר
     פגיעות ברך
     שיווי משקל
     ישיבה ארוכת שעות
     עבודה מול מחשב
     בעיות נשימה
     הריון ולידה
     ילדים ומתבגרים
     חגורת כתפיים
     צרכים ייחודיים
     גיל הזהב
     כאב כרוני
     לחץ וחרדת בחינות
     אוסטאופרוזיס
     אסתמה
     דלקת פרקים
     פרקינסון
     כושר גופני
     ריקוד, דרמה וספורט
     לספורטאים
     לטיפול בפגיעות ספורט
     מוזיקאים ונגנים
     למשתמשים בקול
     הפרעות בדיבור וגמגום
     כלי עזר למטפלים
     השלמה לשיטות אחרות
     טיפים בשיטת אלכסנדר
     איך נסביר את השיטה?